نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

در این سایت از برخی از خبرهای مهم در زمینه های گوناگون آگاه خواهید شد.

آخرین نظرات

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۳ ثبت شده است


اگر از پکیج ایران رادیاتور برای سیستم گرمایشی در منزل استفاده می کنید، در مورد قطعات پکیج ایران رادیاتور چه می دانید؟

به گفته کارشناسان این حوزه، کاربران پکیج بهتر است شناخت کاملی از اجزای پکیج داشته باشند تا در صورت خرابی پکیج بتوانند به درستی آن را بررسی و تعمیر کنند. همچنین اگر قطعات و نحوه کار آنها را بشناسید می توانید تا رسیدن تعمیرکار به امور رسیدگی کنید.

از این رو امروز در وبلاگ آچارباز در مقاله ای به شما قطعات پکیج رادیاتور ایرانی را معرفی می کنیم. «با قطعات پکیج ایران رادیاتور و نحوه عملکرد آن آشنا شوید» پس با ما همراه باشید.

پک رادیاتور ایرانی دارای چه قطعاتی است؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، هر یک از ما باید اطلاعات کلی در مورد قطعات ایرانی یونیت رادیاتور داشته باشیم تا بدانیم در صورت خرابی یونیت و نداشتن متخصص در دسترس چه کنیم.

اجزای اجرایی پکیج ایران رادیاتور به شرح زیر است:

کیت جرقه زن پکیج رادیاتور از ایران

یکی از قسمت های پکیج ایرانی رادیاتور که در تمامی پکیج ها موجود است مجموعه شمع ها می باشد. صفحه کیت جرقه زنی برای روشن کردن مشعل استفاده می شود. روش کار کیت جرقه زنی به این صورت است که فرمان احتراق را به گیربکس جرقه زنی منتقل می کند. ترانسفورماتور جرقه زنی ولتاژ احتراق مناسب را به قسمتی به نام الکترود منتقل می کند. الکترود جرقه الکترون ها را دریافت کرده و آنها را به مشعل می اندازد. این باعث ایجاد گرمای لازم برای احتراق گاز می شود و مشعل را مشتعل می کند.

علائم خرابی کیت جرقه زن چیست؟

خرابی کیت احتراق با علائم زیر همراه است:

سرامیک الکترود شکسته است.

نوک الکترود شکسته است.

نشتی در چینی الکترود وجود دارد.

سیم برق حاوی جریان الکتریکی است.

سوکت الکترود آسیب دیده یا شکسته است.
تعمیرات پکیج تهران را به تهران سرویس کاران بسپاید.
در هر یک از این موارد، خرید یک الکترود جدید و تعویض آن ضروری است.

پکیج فن دار ایران رادیاتور

یکی دیگر از قطعات مهم در کیت رادیاتور ایرانی فن است. فن پک دود را از سیستم احتراق خارج کرده و به سوخت بهتر پک کمک می کند. همچنین فن پک از افزایش بیش از حد دما در محفظه احتراق جلوگیری می کند و ایمنی پک را افزایش می دهد و از آتش سوزی و خفگی ناشی از گاز دی اکسید کربن جلوگیری می کند.

پمپ آب پک ایران رادیاتور

قسمت اصلی پکیج ایرانی رادیاتور پمپ آب می باشد. پمپ آب وظیفه هدایت آب گرم تولید شده به داخل پمپ را بر عهده دارد. اگر پمپ آب پک شما آسیب دیده است، بهتر است از یک متخصص مجرب برای تعمیر پک کمک بگیرید.

در یک پکیج مبدل پمپ پکیج فقط در حالت گرمایش روشن می شود و با باز بودن شیر آب گرم پمپ کار نمی کند. با این حال، در یک بسته مبدل دوگانه، پمپ در هر دو حالت برای هدایت و گرم کردن آب در مبدل های اولیه و ثانویه کار می کند.

شیر سه طرفه پکیج ایران رادیاتور

شیر سه طرفه در پکیج دیواری رادیاتور ایرانی وظیفه باز و بسته شدن جریان آب گرم و حرارت در پکیج را بر عهده دارد. یک شیر سه طرفه دارای یک ورودی اصلی و دو خروجی ثانویه است. ورودی اصلی شیر سه طرفه به پمپ و دو خروجی ثانویه به مسیر آب گرم و بخاری متصل می شود.

کویل شیر گاز پک ایران رادیاتور

شیر گاز یکی دیگر از قطعات پکیج ایران رادیاتور می باشد. پکیج کویل شیر گاز برای قطع و وصل و کنترل میزان گاز ورودی به دستگاه استفاده می شود. شیرگاز یکی از مهم ترین قطعات پکیج رادیاتور ایران می باشد، زیرا یک ایراد کوچک در آن منجر به نشت گاز، آتش سوزی و تلفات جانی و مالی می شود.

فیوز محدود پکیج ایران رادیاتور

یکی از قسمت های پکیج رادیاتور ایران که روی داشبورد قرار دارد فیوز لیمیتر است. این بخش وظیفه قطع برق ورودی برد را در برابر هر نوع اتصال کوتاه دارد. این قطعه قابل تعمیر نیست و در صورت خرابی باید توسط تعمیرکار موجود در پکیج تعویض شود.

ماژول شیر گاز پکیج ایران رادیاتور

تعدیل شیر گاز یعنی کوتاه کردن شعله و بالا بردن مداوم آن! وظیفه شیر برقی پکیج گاز تامین و تنظیم جریان گاز به مشعل می باشد. شیر گاز یک قسمت کنترل جریان به نام مدولاتور دارد که با برق 24 ولت تغذیه می شود. این رگولاتور با تغییر جریان الکتریکی ارسالی از پنل، میزان جریان گاز به مشعل را تغییر می دهد.

میله یونی سنسور پکیج رادیاتور ایرانی

میله یونی پروب که الکترود بسته یونی نامیده می شود، یکی دیگر از قطعات پکیج کولر ایران است که به عملکرد صحیح پک بستگی دارد. وظیفه میله یونی سنسور تشخیص شعله بسته است. اگر محور یونی بسته آسیب ببیند، شعله به درستی ایجاد نمی شود و بسته از بین می رود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۰۳ ، ۱۹:۰۵
مدیر سایت

مکمل های ورزشی چیست؟

سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۰۶:۴۹ ب.ظ


مواد متداول مورد استفاده به عنوان مکمل های ورزشی عبارتند از مکمل های ویتامین، پروتئین، آمینو اسیدهای شاخه دار، گلوتامین، اسیدهای چرب ضروری، سایر محصولات غذایی، کراتین، محصولات چربی سوز و بدون چربی، و تقویت کننده های تستوسترون. این مکمل ها را می توان به عنوان یک ماده به فروش رساند یا به صورت ترکیبی از بسیاری از مکمل های بدنسازی عرضه کرد.

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که یک ورزشکار برای عضله سازی نیازی به استفاده از مکمل های ورزشی ندارد، اما استفاده از آنها می تواند به عضله سازی سریعتر کمک کند.

عامل مهم دیگر سن، جنسیت، نوع ورزش، بیماری های خاص و سطح رقابت در انتخاب مکمل های بدنسازی بسیار موثر است.

مزایای استفاده از مکمل های غذایی و مکمل های ورزشی

1- در دسترس هستند مثلا میزان پروتئین مورد نیاز یک ورزشکار بالغ با وزن 100 کیلوگرم حدود 200-250 گرم در روز است. اگر فردی بخواهد این مقدار را در برنامه غذایی روزانه خود تامین کند باید هزینه زیادی بپردازد در حالی که یک مکمل پروتئینی می تواند به راحتی قسمت زیادی از این مقدار را تامین کند.

2- استفاده از این مکمل ها بسیار ساده و آسان نسبت به تامین مواد غذایی روزانه است.

انواع مکمل های ورزشی

مکمل های ورزشی از نظر کاربرد به 3 دسته کلی تقسیم می شوند:

1- مکمل هایی که در تولید انرژی و متابولیسم انرژی در بدن نقش دارند مانند کراتین، ال کارنیتین، کافئین و ....

2- مکمل های بدنسازی که در ساخت و افزایش توده عضلانی و همچنین ترمیم و بازسازی عضلات نقش دارند مانند پروتئین، اسیدهای آمینه، کروم پیکولینات.

3- مواردی که در تقویت بدن و سلامت کلی بدن نقش مهمی دارند مانند ویتامین ها، اسید فولیک، نیاسین.

طبقه بندی مکمل های بدنسازی بر اساس مواد تشکیل دهنده آنها.

پروتئین

منبع پروتئین اسیدهای آمینه است، اسید آمینه اساسی ترین واحد سازنده عضله است، بنابراین پروتئین مهمترین جزء در عضله سازی محسوب می شود و بدون آن بدن نمی تواند عضله بسازد. برای گلوتامین یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.

یک فرد به طور متوسط ​​به 1-2 گرم پروتئین به ازای هر پوند (حدود 450 گرم) از وزن بدن در روز نیاز دارد. بنابراین، یک فرد متوسط ​​با وزن حدود 70 کیلوگرم باید حدود 150 تا 300 گرم پروتئین در روز مصرف کند.

پودر پروتئین یا پروتئین آب پنیر مخلوط با آب یا شیر معمولا کیفیت خوبی دارند و می توانید از آنها استفاده کنید. اما نکته مهم این است که انواع مختلفی از پروتئین ها با عملکردهای متفاوت وجود دارد.

اساسا، پروتئین آب پنیر یا پروتئین آب پنیر بسیار سریع هضم می شود (حدود 30 دقیقه) و 100% بهینه عمل می کند و یکی از بهترین محصولات مکمل ورزشی است.

کازئین، مانند پروتئین شیر، بسیار آهسته جذب می شود (بیش از 2.5-5 ساعت)، به این معنی که استفاده از این پروتئین به عنوان یک مکمل غذایی قبل از رفتن به رختخواب عالی است، زیرا بدن شما برای مدت طولانی بدون پروتئین می ماند. بخواب شب را می گذراند پروتئین سفیده تخم مرغ متوسط ​​زمان هضم (1.5 تا 3 ساعت) دارد و همیشه پروتئین بسیار مفیدی است. اگرچه سویا مانند سایر پروتئین ها مانند شیر و سفیده تخم مرغ تاثیری ندارد، اما برای گیاهخواران مناسب است. علاوه بر این، سویا برای سلامت زنان بسیار مفید است. مکمل های پروتئینی گاهی اوقات به عنوان ترکیبی از پروتئین ها استفاده می شود که موثرتر عمل می کنند.

کراتین

اسید آمینه کراتین برای عضله سازی بسیار خوب عمل می کند. نکته اصلی در مورد کراتین این است که کراتین توانایی افزایش ATP (منبع انرژی) را دارد، بنابراین با استفاده صحیح از آن می توانید تعداد، گروه و شدت حرکات خود را افزایش دهید که باعث می شود بدن به شکل خاصی عمل کند و بسازد. عضله مناسب زمان چرخه، که در حدود 4 هفته تنظیم شده است.

استفاده از کراتین

- افزایش حجم عضلات

- ریکاوری سریع بعد از تمرینات بدنسازی

- افزایش ذخیره گلیکوژن

- افزایش عملکرد و کارایی عضلات در طول تمرینات بدنسازی سنگین

بهترین دوز توصیه شده 10-5 گرم است، نیمی از این مقدار را قبل از تمرین و بقیه را بعد از بدنسازی میل کنید.

مکمل های کراتین که حاوی دکستروز، آمینوها یا سایر مواد مناسب هستند، به طور کلی بهترین نتایج را ارائه می دهند. فراموش نکنید که بهتر است بعد از تمرین کراتین مصرف کنید.

گلوتامین

گلوتامین فراوان ترین اسید آمینه در بافت ماهیچه ای است. این از ماهیچه های ضعیف محافظت می کند و ریکاوری آنها را بهبود می بخشد.

گلوتامین نباید همزمان با حیوان استفاده شود، زیرا در این صورت آنها برای جذب رقابت خواهند کرد. در صورت مصرف همزمان، گلوتامین را قبل از ورزش و کراتین را بعد از ورزش مصرف کنید.

دوز توصیه شده: 5 گرم بعد از بیدار شدن از خواب، 5 گرم بعد از ورزش و 5 گرم قبل از خواب.

اسیدهای آمینه مهم ترین ساختار پروتئین ها را تشکیل می دهند که با وجود نیتروژن در ساختار سلولی اسیدهای آمینه علاوه بر عناصر کربن، هیدروژن و اکسیژن با کربوهیدرات ها و چربی ها تفاوت دارند. در طول سال ها، دانشمندان حدود 20 اسید آمینه اساسی را کشف و نام برده و آنها را به اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری تقسیم کرده اند.

اسیدهای آمینه ضروری: بدن نمی تواند آنها را بسازد و باید از طریق غذا تامین شود. آرژنین، لیزین، ترئونین، لوسین، مونین، والین، فنیل آلانین، ایزولوسین و غیره اسیدهای آمینه ضروری هستند.

اسیدهای آمینه غیر ضروری: بدن توانایی ساخت و سنتز اسیدهای آمینه غیر ضروری را دارد. گلیسین، آلانین، گلوتامین، لسیتین و غیره اسیدهای آمینه غیر ضروری هستند.

مکمل های اسید آمینه سری BCAA برای سنتز پروتئین بسیار مهم و حیاتی هستند و در نتیجه بدن ورزشکاران نمی تواند این آمینو اسیدها را بسازد و باید از مکمل های BCAA استفاده کند.

مکمل های کربوهیدرات

کربوهیدرات ها بزرگترین منبع انرژی هستند که نیازهای بدن را تامین می کنند، بدن انسان باید هر روز درصد مشخصی از کربوهیدرات ها را جذب کند.

مکمل گینر در واقع پروتئینی با درصد کربوهیدرات بالا است، این مکمل برای دریافت درصد کالری بالا، جذب پروتئین و عضله سازی استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که میزان و زمان مصرف این مکمل از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا از کراتین نیز برای دستیابی به بهترین نتیجه در هنگام استفاده از این مکمل استفاده می شود. در رده کسانی که پول در می آورند می توان Serious Mess On را نام برد.

بسیاری از ویتامین ها

ویتامین ها ترکیبات آلی هستند که بدن انسان برای فعالیت های مختلف مانند عضله سازی، چربی سوزی و تولید انرژی و ... به آنها نیاز دارد و تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان را نمی توان به تنهایی از طریق غذا به دست آورد و برای جلوگیری از کمبود ویتامین و مواد معدنی باید یک مکمل مولتی ویتامین استفاده شود تا اطمینان حاصل شود که عملکرد بدن کاهش نمی یابد.

2 نوع ویتامین وجود دارد: ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی ویتامین های A، K، E، D و ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین C.

علاوه بر این، ورزشکاران و کسانی که تمرینات بدنسازی شدید انجام می دهند به ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نیاز دارند.

مکمل پروهورمونال

تولید تستوسترون در مردان پس از 20 سالگی کاهش می یابد و مکمل های پروهورمون یا تقویت کننده های تستوسترون تولید تستوسترون را در بدن شما افزایش می دهند. انواع مختلفی از مکمل های پروهورمون وجود دارد، اما بیشتر آن ها باعث افزایش سطح تستوسترون در بدن می شوند. مدل های دیگر این مکمل غذایی بر هورمون رشد یا انسولین یا غده تیروئید تأثیر می گذارد. انتخاب مکمل پروهورمون به تنهایی سوال مهمی است که به شرایط بدنی و سن ورزشکار بستگی دارد.

مکمل لاغری و چربی سوزی

چربی سوزی چیزی است که باعث افزایش متابولیسم در بدن می شود.

اما رژیم کم کالری مهمترین اصل چربی سوزی است. تغذیه مناسب، مکمل های چربی سوز و کاهش اشتها نیز به کاهش وزن و چربی سوزی به ویژه در دوران استراحت یا عمل ورزشکاران کمک می کند.

از بهترین مکمل ها برای چربی سوزی و سرکوب اشتها می توان به قرص ال کارنیتین، ال کارنیتین مایع، CLA، قرص چای سبز، PGX، HCA گارسینیا، چربی سوز و ... اشاره کرد.

اکنون که با انواع مکمل های بدنسازی آشنا شدید، می توانید مکمل های بدنسازی مورد نیاز خود را با قیمت های مناسب از داروخانه های تهران خریداری کنید تا از اصالت و برند مکمل-غذا اطمینان حاصل کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۰۳ ، ۱۸:۴۹
مدیر سایت

آزمون GRE چیست؟

شنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۹:۴۰ ق.ظ


سازمان آزمون GRE، ETS، این آزمون را به شرح زیر توصیف می کند:

"هوشمندانه ترین راه برای ورود به تحصیلات تکمیلی و دانشکده های بازرگانی."

بدیهی است که این تعریف کلی است و اطلاعات چندانی به ما نمی دهد و بهتر است آن را به صورت ساده بیان کنیم.

GRE مخفف Graduate Record Examinations است. در واقع این آزمون فیلتری برای پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی است و یکی از معیارهای اصلی برای ارزیابی و انتخاب دانشجو در بسیاری از دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های آمریکا و کانادا همین آزمون GRE می باشد. در واقع بسیاری از دانشگاه های آمریکا و کانادا نمره این آزمون را یکی از معیارهای درخواست برای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا) می دانند.

افرادی که مایل به ادامه تحصیل در رشته های حقوقی و پزشکی هستند از شرکت در این آزمون معاف بوده و باید به ترتیب در آزمون های LSAT و MCAT شرکت کنند. اما دانشجویان رشته های دیگر (به ویژه فنی و مهندسی) که می خواهند در دانشگاه های آمریکای شمالی تحصیل کنند باید نمره GRE خود را در دانشگاه مقصد ارائه کنند. تعداد دانشکده‌ها و دپارتمان‌های بازرگانی که قبلاً برای پذیرش GRE مردد بودند، به شدت کاهش یافته است و به جرات می‌توان گفت که حتی این مدارس هم اکنون دریافت GRE را معتبر و ضروری می‌دانند.

آزمون GRE هوم ادیشن چه بخش هایی دارد و تفاوت بین آیلتس و تافل چیست؟

آزمون GRE به دو نوع Subject و General تقسیم می شود:

آزمون عمومی GRE:

آزمون اصلی که ما اصولا با نام GRE می شناسیم در واقع General GRE است که هر هفته به صورت منظم و کامپیوتری در موسسات و شهرهای مختلف ایران برگزار می شود.

آزمون کتبی عمومی GRE از سه بخش تشکیل شده است:

1. کمیت (کمیت و استدلال ریاضی)

2. کلامی (استدلال کیفی و درک زبان)

3. نگارش تحلیلی

- گروه منطق و ریاضیات کمی

بخش ریاضی این آزمون شامل جبر است، هندسه، شامل تجزیه و تحلیل داده ها و سوالات حل مسئله است. سوالات این قسمت کاملا ساده هستند و چیزی جز کتاب های درسی دبیرستان نیستند. حتی یک دانش آموز کلاس سوم خوب هم می تواند به راحتی به سوالات او پاسخ دهد. نمرات این بخش بین 130 تا 170 است و معمولا اکثر آزمون شوندگان در این بخش نمره خوبی می گیرند.

سوالات این بخش نیز شامل دو مجموعه 25 سوالی خواهد بود و هر بخش 35 دقیقه زمان برای پاسخگویی خواهد داشت.

- بخش استدلال کیفی و درک زبانی:

این بخش همان بخشی است که دانش آموزان آن را به عنوان آزمون زبان می شناسند و توانایی فرد در تجزیه و تحلیل زبان را می سنجد. این بخش شامل یک سری سوالات خالی در مورد تکمیل متن و معادل سازی جملات و همچنین یک بخش Reading Comprehension است.

سوالات این بخش شامل دو مجموعه سوال 5 گزینه ای بدون نمره منفی است و باید در مدت 30 دقیقه پاسخ داده شود. امتیاز این بخش بین 130 تا 170 محاسبه می شود.

- بخش نگارش تحلیلی:

در این بخش از فرد خواسته می شود تا در مورد موضوعات خاصی بنویسد و بحث کند. این قسمت از دو قسمت تشکیل شده است، قسمت اول قسمت Matter که مربوط به 45 دقیقه می باشد و قسمت دوم قسمت پیشنهادی که مربوط به 30 دقیقه است به داوطلب زمان داده می شود تا انشای مورد نظر خود را بنویسد.

انشا موضوع از بخش رایتینگ تافل و آیلتس سخت تر است و متقاضی باید یکی از موضوعات داده شده را انتخاب کرده و شروع به نوشتن کند. فرد باید از حداکثر توانایی خود در زمینه هایی مانند گرامر، واژگان و غیره استفاده کند تا نمره قابل قبولی کسب کند. نمرات این بخش از 0 تا 6 متغیر است و نمره 4 نمره بسیار خوبی در نظر گرفته می شود.

در قسمت استدلال داوطلبان باید متنی را که احساس می‌کنند منطقی و معقول است، با دقت مطالعه کنند، سپس با یافتن اشکالات مختلف متن را تصحیح کنند.

آزمون موضوعی GRE:

آزمون موضوعی GRE هوم ادیشن شامل دوره های تخصصی در زمینه های خاص مانند زیست شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، فیزیک و روانشناسی است و به داوطلبان کمک می کند تا خود را در این رشته ها بیشتر متمایز کنند. اگر در این رشته ها تحصیل می کنید، باید سایت دانشکده مورد نیاز خود را بررسی کنید تا شرایط شرکت در این آزمون را بدانید. در حال حاضر سازمان سنجش ایران سه بار این آزمایش را انجام می دهد.

نکته قبلی این است که توجه داشته باشید این آزمون فقط به صورت کتبی انجام می شود و هیچ سوالی در اینترنت وجود نخواهد داشت. 100 سوال 5 گزینه ای با نمره منفی بر خلاف آزمون GRE General. این آزمون به طور کلی برای متقاضیان دانشگاه های بسیار محبوب که رقابت جدی برای پذیرش وجود دارد توصیه می شود. افرادی که در دوره های قبلی خود نمرات خیلی خوبی کسب نکرده اند و قصد دارند با جبران این نمرات توانایی خود را نشان دهند، معمولاً به نمرات GRE Subject نیاز دارند.

هزینه و زمان آزمون GRE

یکی دیگر از تفاوت های آزمون GRE Subject و GRE General، مدت زمان آزمون است. تمامی امتحانات در تمام ماه های سال برگزار می شود اما امتحانات تحصیلی فقط در سه ماه شهریور، مهر و فروردین برگزار می شود.

هزینه شرکت در این آزمون ها تفاوت چندانی ندارد و طبق بررسی های اخیر، آزمون GRE حدود 150 دلار هزینه دارد. توجه داشته باشید که اگر تصمیم به تغییر زمان آزمون پس از ثبت نام در آزمون دارید، باید 50 دلار بپردازید و همچنین باید همان هزینه را برای تغییر محل آزمون بپردازید.

لطفا توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی پس از ثبت نام تصمیم به انصراف از دوره بگیرید، فقط نیمی از مبلغ پرداختی که تقریباً 75 دلار است، پس خواهید گرفت. مبلغ بازگشتی به حساب ETS شما.

حتی اگر ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون GRE توسط یکی از موسسات انجام شود، این مبلغ به حساب آن موسسه مسترد خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۰۳ ، ۰۹:۴۰
مدیر سایت

متن آهنگ دو سه ساله رفته بارون که میباره یه ریز مهدی یراحی

دو سه ساله رفته بارونه که میباره یه ریز هیشکی نیست بگه برای جفتمون چایی بریز آخه خندش همه چیزه من بی حوصله بود داره خستم میکنه زندگی بی همه چیز دو سه ساله رفته و بی خبرم از خوشیا این شکنجه بدتره از همه ی خودکشیا دو سه ساله آسمون گرفته بارون میزنه دو سه ساله همه فصلا به زمستون میزنه خیلی دوس دارم بدونم بعد من چه میکنه یکی میگفت دو سه ساله داره گریه میکنه
https://musicdel.ir/single-tracks/166902/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۰۳ ، ۰۸:۳۱
مدیر سایت