نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

در این سایت از برخی از خبرهای مهم در زمینه های گوناگون آگاه خواهید شد.

آخرین نظرات

آزمون GRE چیست؟

شنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۹:۴۰ ق.ظ


سازمان آزمون GRE، ETS، این آزمون را به شرح زیر توصیف می کند:

"هوشمندانه ترین راه برای ورود به تحصیلات تکمیلی و دانشکده های بازرگانی."

بدیهی است که این تعریف کلی است و اطلاعات چندانی به ما نمی دهد و بهتر است آن را به صورت ساده بیان کنیم.

GRE مخفف Graduate Record Examinations است. در واقع این آزمون فیلتری برای پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی است و یکی از معیارهای اصلی برای ارزیابی و انتخاب دانشجو در بسیاری از دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های آمریکا و کانادا همین آزمون GRE می باشد. در واقع بسیاری از دانشگاه های آمریکا و کانادا نمره این آزمون را یکی از معیارهای درخواست برای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا) می دانند.

افرادی که مایل به ادامه تحصیل در رشته های حقوقی و پزشکی هستند از شرکت در این آزمون معاف بوده و باید به ترتیب در آزمون های LSAT و MCAT شرکت کنند. اما دانشجویان رشته های دیگر (به ویژه فنی و مهندسی) که می خواهند در دانشگاه های آمریکای شمالی تحصیل کنند باید نمره GRE خود را در دانشگاه مقصد ارائه کنند. تعداد دانشکده‌ها و دپارتمان‌های بازرگانی که قبلاً برای پذیرش GRE مردد بودند، به شدت کاهش یافته است و به جرات می‌توان گفت که حتی این مدارس هم اکنون دریافت GRE را معتبر و ضروری می‌دانند.

آزمون GRE هوم ادیشن چه بخش هایی دارد و تفاوت بین آیلتس و تافل چیست؟

آزمون GRE به دو نوع Subject و General تقسیم می شود:

آزمون عمومی GRE:

آزمون اصلی که ما اصولا با نام GRE می شناسیم در واقع General GRE است که هر هفته به صورت منظم و کامپیوتری در موسسات و شهرهای مختلف ایران برگزار می شود.

آزمون کتبی عمومی GRE از سه بخش تشکیل شده است:

1. کمیت (کمیت و استدلال ریاضی)

2. کلامی (استدلال کیفی و درک زبان)

3. نگارش تحلیلی

- گروه منطق و ریاضیات کمی

بخش ریاضی این آزمون شامل جبر است، هندسه، شامل تجزیه و تحلیل داده ها و سوالات حل مسئله است. سوالات این قسمت کاملا ساده هستند و چیزی جز کتاب های درسی دبیرستان نیستند. حتی یک دانش آموز کلاس سوم خوب هم می تواند به راحتی به سوالات او پاسخ دهد. نمرات این بخش بین 130 تا 170 است و معمولا اکثر آزمون شوندگان در این بخش نمره خوبی می گیرند.

سوالات این بخش نیز شامل دو مجموعه 25 سوالی خواهد بود و هر بخش 35 دقیقه زمان برای پاسخگویی خواهد داشت.

- بخش استدلال کیفی و درک زبانی:

این بخش همان بخشی است که دانش آموزان آن را به عنوان آزمون زبان می شناسند و توانایی فرد در تجزیه و تحلیل زبان را می سنجد. این بخش شامل یک سری سوالات خالی در مورد تکمیل متن و معادل سازی جملات و همچنین یک بخش Reading Comprehension است.

سوالات این بخش شامل دو مجموعه سوال 5 گزینه ای بدون نمره منفی است و باید در مدت 30 دقیقه پاسخ داده شود. امتیاز این بخش بین 130 تا 170 محاسبه می شود.

- بخش نگارش تحلیلی:

در این بخش از فرد خواسته می شود تا در مورد موضوعات خاصی بنویسد و بحث کند. این قسمت از دو قسمت تشکیل شده است، قسمت اول قسمت Matter که مربوط به 45 دقیقه می باشد و قسمت دوم قسمت پیشنهادی که مربوط به 30 دقیقه است به داوطلب زمان داده می شود تا انشای مورد نظر خود را بنویسد.

انشا موضوع از بخش رایتینگ تافل و آیلتس سخت تر است و متقاضی باید یکی از موضوعات داده شده را انتخاب کرده و شروع به نوشتن کند. فرد باید از حداکثر توانایی خود در زمینه هایی مانند گرامر، واژگان و غیره استفاده کند تا نمره قابل قبولی کسب کند. نمرات این بخش از 0 تا 6 متغیر است و نمره 4 نمره بسیار خوبی در نظر گرفته می شود.

در قسمت استدلال داوطلبان باید متنی را که احساس می‌کنند منطقی و معقول است، با دقت مطالعه کنند، سپس با یافتن اشکالات مختلف متن را تصحیح کنند.

آزمون موضوعی GRE:

آزمون موضوعی GRE هوم ادیشن شامل دوره های تخصصی در زمینه های خاص مانند زیست شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، فیزیک و روانشناسی است و به داوطلبان کمک می کند تا خود را در این رشته ها بیشتر متمایز کنند. اگر در این رشته ها تحصیل می کنید، باید سایت دانشکده مورد نیاز خود را بررسی کنید تا شرایط شرکت در این آزمون را بدانید. در حال حاضر سازمان سنجش ایران سه بار این آزمایش را انجام می دهد.

نکته قبلی این است که توجه داشته باشید این آزمون فقط به صورت کتبی انجام می شود و هیچ سوالی در اینترنت وجود نخواهد داشت. 100 سوال 5 گزینه ای با نمره منفی بر خلاف آزمون GRE General. این آزمون به طور کلی برای متقاضیان دانشگاه های بسیار محبوب که رقابت جدی برای پذیرش وجود دارد توصیه می شود. افرادی که در دوره های قبلی خود نمرات خیلی خوبی کسب نکرده اند و قصد دارند با جبران این نمرات توانایی خود را نشان دهند، معمولاً به نمرات GRE Subject نیاز دارند.

هزینه و زمان آزمون GRE

یکی دیگر از تفاوت های آزمون GRE Subject و GRE General، مدت زمان آزمون است. تمامی امتحانات در تمام ماه های سال برگزار می شود اما امتحانات تحصیلی فقط در سه ماه شهریور، مهر و فروردین برگزار می شود.

هزینه شرکت در این آزمون ها تفاوت چندانی ندارد و طبق بررسی های اخیر، آزمون GRE حدود 150 دلار هزینه دارد. توجه داشته باشید که اگر تصمیم به تغییر زمان آزمون پس از ثبت نام در آزمون دارید، باید 50 دلار بپردازید و همچنین باید همان هزینه را برای تغییر محل آزمون بپردازید.

لطفا توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی پس از ثبت نام تصمیم به انصراف از دوره بگیرید، فقط نیمی از مبلغ پرداختی که تقریباً 75 دلار است، پس خواهید گرفت. مبلغ بازگشتی به حساب ETS شما.

حتی اگر ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون GRE توسط یکی از موسسات انجام شود، این مبلغ به حساب آن موسسه مسترد خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۶/۱۰
مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی