نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

در این سایت از برخی از خبرهای مهم در زمینه های گوناگون آگاه خواهید شد.

آخرین نظرات

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

وکیل پایه یک دادگستری چه وظایفی دارد؟

شنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹ ق.ظ

ترافعی شدن رسیدگی موجب میشود تحقیقات با حضور وکیل مدافع متهم یا دعوت قبلی او انجام شده و به متهم کلیه حقوق دفاعی وی از جمله حق گرفتن وکیل پایه یک دادگستری، حق سکوت و حق داشتن مترجم تفهیم شود. در نهایت ذیل بند ه ماده یاد شده مقرر میدارد بازپرس در جریان تحقیقات تقاضای قانونی دادستان را اجراء نموده، مراتب را در صورت مجلس قید میکند و هرگاه مواجه با اشکال شود به نحوی که انجام آن مقدور نباشد مراتب را به دادستان اعلام و منتظر حل مشکل میشود که این هم مغایر با اصل تفکیک مقام تعقیب از تحقیق و مغایر اصل تساوی سلاحها است. امروزه در راستای ترافعی شدن رسیدگی بر حضور وکیل مدافع در مرحلۀ تحقیقات مقدماتی تأکید خاص میشود. امروزه در راستای تقویت بعد ترافعی رسیدگی و تعدیل غیرترافعی بودن آن و حفظ حقوق دفاعی متهم بر نقش وکیل مدافع در مراحل مختلف فرایند دادرسی کیفری تأکید خاص میشود. متأسفانه قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری (1378) نه تنها در جهت ترافعی کردن تحقیقات مقدماتی گامی برنداشته بلکه تبصرۀ مادۀ 128 قانون یادشده در راستای تضییع حقوق دفاعی متهم و عدم رعایت تساوی سلاحها گام برداشته است.

متأسفانه در قانون ما نه تنها متهم چنین حقی ندارد بلکه وکیل وی نیز صرفاً ناظر تحقیقات است و اظهارات وی در صورتجلسه منعکس میشود (زراعت، پیشین، 194). در قوانین بسیاری از کشورهای پیشرفته این روش تعدیل شده است و به متهم اجازه و امکان داده میشود تا در مرحله تحقیقات مقدماتی همانند مرحله دادرسی از حضور و شرکت فعالانه یک وکیل مدافع بهرهمند شود. در جهان امروزی با توجه به اینکه بر ضرورت تساوی سلاحها بین اصحاب دعوی تأکید میشود به تدریج از سرّی بودن تحقیقات مقدماتی نسبت به متهم و وکیل پایه یک دادگستری او در قوانین بسیاری از کشورها کم شده است. این تبصره علاوه بر اینکه مغایر با اصل تساوی سلاحها از الزامات دادرسی عادلانه بوده و روند دادرسی را به سوی دادرسی غیرمنصفانه هدایت میکند، میتواند بهترین مستند قانونی برای حذف وکیل مدافع و در نتیجه محرومیت متهم از حقوق اولیه خود باشد. در قانون ماهر چند مواردی وجود دارد که غیرترافعی بودن تحقیقات مقدماتی را تعدیل کرده است از جمله حق متهم مبنی بر درخواست انجام تحقیق خاص یا درخواست استماع شهادت شهود یا اخذ نظریه کارشناس، ولی اقدام قانونگذار از طریق سختگیری شرایط دخالت وکیل مدافع در مرحلۀ تحقیقات مقدماتی، حقوق دفاعی متهم را محدود و به نوعی جریان دادرسی را به سمت اتخاذ تصمیمی ناعادلانه هدایت نموده است که در ذیل به بررسی ترافعی بودن رسیدگی با حضور وکیل مدافع در مرحلۀ تحقیقات مقدماتی و حفظ حقوق دفاعی متهم پرداخته میشود. 

در راستای ترافعی شدن رسیدگی، تقاضای انجام تحقیقات توسط دادستان از بازپرس، حق دادستان است ولی بازپرس نباید تکلیفی بر انجام تحقیقات داشته باشد. تکلیف قاضی توسط قانونگذار جهت صدور قرار که البته باید موجه و مستدل بر چگونگی احراز محرمانه بودن تحقیقات باشد قابل تحسین است؛ چرا که میتوان از طریق شکایت از این قرار به ایجاد تعادل ازدسترفته و رعایت تساوی سلاحها بین شاکی و متهم امیدوار شد. این امر مغایر با اصل تساوی سلاحها از لوازم دادرسی عادلانه بوده و حقوق دفاعی متهم را محدود میسازد. منظور از غیرترافعی بودن تحقیقات مقدماتی آن است که در آن رویارویی شاکی و متهم یا وکلای آنان برای ابراز دلایل و مباحثه بهنحویکه در جریان دادرسی در دادگاه میگذرد وجود ندارد و در این مورد تساوی بین شاکی و متهم رعایت نمیگردد و متهم از دلایل ابرازی علیه خویش آگاهی نیافته تا آنها را مورد جرح و مناقشه قرار داده یا تقاضای انجام تحقیق خاص نماید. در این صورت، بازپرس مکلف به انجام این تحقیقات است» و مادۀ 12-122 نیز مقرر میدارد: «دادستان در اموری که به بازپرس ارجاع میشود، حق نظارت و ارائه تعلیمات لازم را دارد» و مادۀ 15 - 123 نیز مقرر میدارد: «بازپرس در جریان تحقیقات، تقاضای قانونی دادستان را اجرا کرده، مراتب را در صورت مجلس قید میکند و هرگاه در هنگام اجرا با مشکل مواجه شود، بهنحویکه انجام تقاضا مقدور نباشد مراتب را به دادستان اعلام و طبق دستور دادستان عمل میکند».

فرانسه (1993) «متهم یا شاکی خصوصی را جز در مواردی که بهصراحت از آن صرفنظر نمایند فقط در حضور وکیل پایه یک دادگستری آنان یا پس از دعوت از وکلا طبق ضوابط قانونی میتوان مورد تحقیق یا مواجهه قرار داد» (آخوندی، 1382، 5، 22 و 23) قانون سوریه برای وکیل مدافع حق سخن گفتن در اثنای تحقیقات را با اجازه بازپرس قائل شده است؛ لذا بازپرس میتواند در صورت لزوم، مانع مداخله وکیل شود. بهموجب بند الف مادۀ 3 قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب (1381) اجرای حکم بر عهده دادسرا است که تحت ریاست دادستان انجام وظیفه میکند و دادستان علاوه بر اینکه مقام تعقیب و تحقیق است، مقام اجرای حکم نیز میباشد که این امر برخلاف اصل تفکیک مقاطع مختلف دادرسی کیفری بوده و با توجه به ضرورت استقلال مقامهای دخیل در امر دادرسی کیفری، وحدت مقام تعقیب و اجرای حکم میتواند به تضییع حقوق متهّم منجر شود. از طرف دیگر اصل تساوی سلاحها ایجاب میکند اگر شاکی یا متهم یا وکیل وی در راستای ترافعی شدن رسیدگی تقاضای انجام تحقیقی به نفع خود کردند به خواستۀ آنها نیز با رعایت شرایطی پاسخ مثبت داده شود و بازپرس در مورد رد یا پذیرش آن اظهارنظر و قراری مستدل صادر کند که در قانون ما چنین مقررهای در نظر گرفته نشده است (آشوری، پیشین، 80 و 81). ذکر این نکته لازم است که اجبار بازپرس به انجام تحقیقات مورد نظر دادستان تعیین جهتگیری تحقیقات توسط دادستان است که موجب تنزل جایگاه بازپرس میگردد.

منبع: حامد پروندی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۰۰ ، ۱۱:۱۹
مدیر سایت

اطلاعات جامع روکش صندلی خودرو

سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۰۲:۲۴ ب.ظ

روکش های زیپدار در کنار ثبات و تکان نخوردن از روی صندلی، پوشاندنشان به صندلی ها هم آسانتر است. در این مقاله به صورت ساده درباره این موضوع صحبت میشود و بهترین مدلهای هرکدام معرفی می شود. با استفاده از کاردک داخل کیت، این مایه پرکننده را مابین لبه های بریدگی بمالید. کاور صندلی تک سبد مدل حاضر برای صندلی جلو طراحی شده است و دارای جنس پارچه مخصوص دو لایه است که به دلیل ضد آب بودن اجازه عبور هیچ گونه خیسی و کثیفی را نداده و صندلی شما را کاملا تمیز نگه می دارد. شرکت های متفرقه با برندهای مختلف در بازار آزاد فعالیت می کنند این شرکت ها با جنس های مختلفی مانند: پارچه معمولی، مخمل، چرم طبیعی و چرم مصنوعی روکش صندلی تولید و روانه بازار می کنند. نکته مشترک قبل از استفاده از هرکدام از این روشها این است که باید فضا را برای ترمیم روکش صندلی خودرو فراهم کنید. تیم اسپورت خودرو با هدف ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مشتریان عزیزمان در سراسر ایران امکان خرید اینترنتی و حضوری بسیاری از لوازم تزئینی، صوتی و تصویری، لوازم جانبی و ایمنی خودرو و همچنین خدمات اسپورت خودرو را فراهم کرده است. پس از اینکه گرد و غبار و کثیفی را از روی ناحیه آسیب دیده پاک کردید، اجازه دهید تا کاملا خشک شود و سپس جهت ترمیم روکش صندلی خود را آماده کنید. 

سپس اجازه دهید محل مورد نظر کاملا خشک شود. ۴- وصله را با چسب مخصوص چرم در محل مورد نظر بچسبانید. در این مرحله از ترمیم روکش صندلی باید تکه چرمی که برای وصله زدن انتخاب کرده اید دقیقا همانند چرم صندلی شما باشد. در این مرحله از تعمیر چرم صندلی خودرو، برای جلوگیری از پخش شدن چسب در محل پارگی می توان از یک تکه کاغذ مومی که بزرگتر از محل پارگی برش داده اید استفاده نمایید. این کار مانع پخش شدن رنگ به اطراف چرم صندلی می شود. بهتر است بدانید این دو نوع روکش صندلی ماشین داریم: سراسری و سفارشی سازی شده. برای تهیه ی عمده ی روکش صندلی بایستی به تولیدی روکش صندلی ماشین شیراز مراجعه نمایید. بستر عمده فروشی و تجارت عمده آنلاین عمدکس، سریع ترین روش پیدا کردن تولید کننده ها و تامینکننده های کالاهای عمده است. تمیز کردن و یا تمیز نگه داشتن صندلی های خودرو یا روکش های آن یک امر مهم برای داشتن خودرویی زیبا و تمیز است. ۶- در صورت استفاده از ماده پرکننده در مرحله قبل، با استفاده از سمباده شروع به صاف کردن سطح بریدگی نمایید. ۸- در این مرحله از ترمیم روکش صندلی با استفاده از رنگ های مخصوص چرم، محل پارگی را رنگ بزنید. 

روکش را روی تکیهگاه صندلی بکشید و بند های دو طرف را موازی با هم، پشت صندلی گره بزنید. رنگ های روکش ها باید طوری انتخاب شود تا چشم ها را خسته نکنند. ۱- بسته ترمیمی که انتخاب می کنید، باید با رنگ چرم صندلی شما مطابقت داشته باشد. ۱- برای وصله زدن روکش صندلی خودرو یک تکه چرم که به لحاظ رنگ و جنس با چرم صندلی شما مطابقت داشته باشد را انتخاب نمایید. به این ترتیب که لبه های وصله را به چسب مخصوص آغشته کنید و با دقت آن را در محل پارگی قرار دهید؛ بطوریکه تمام سطح پارگی چرم صندلی شما را بپوشاند. بنابراین امروز در آی آر میکس قصد داریم چگونگی تعمیر پارگی چرم صندلی اتومبیل را به شما آموزش دهیم. اما متاسفانه گاها این روکش ها به دلیل اصابت شیء تیز به آنها دچار پارگی شده و احتیاج به تعمیر دارند.ما در این پست قصد داریم آموزش تصویری ترمیم روکش چرم صندلی ماشین در خانه را ارائه دهیم. برای اینکه در نحوه ترمیم روکش صندلی چرم خودرو خود بهتر عمل کنید، بهتر است از کیتی استفاده نمایید که توسط شرکت یا کارخانه تولید کننده همان ماشین ساخته شده باشد. چگونه پارگی چرم صندلی اتومبیل را در خانه ترمیم کنیم؟

یکی از ویژگی های روکش صندلی این می باشد که بعد از مدتی می توان آن ها را بیرون آورد، شستشو داد و دوباره از آن ها استفاده کرد. این کالا برای سفر، کسانی که کودک یا حیوان خانگی دارند بسیار عالی است. انواع روکش های صندلی چرمی و پارچه ای ماتیز با خاصیت ضد سایش، ضد پارگی، عدم تغییر رنگ در مدل ها و رنگ های مختلف در بازار وجود دارند که دارای ظاهری بسیار شیک بوده و علاوه بر زیبایی ذاتی دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع مایعات، وسایل نوک تیز و … روکش های صندلی پارچه ای خود دونوع جنس پارچه دارد. نصب رایگان در محل مزیتی است که این روکش صندلی در اختیار همه ی مشتریان خود قرار داده است. روکش صندلی فوق محصولی که از ۸ لمسه دوخت شده ضد تعریق تولید میشود و مناسب برای پژو ۴۰۵ (صندلی عقب کوهان ندارد)میباشد,این محصول همانطور که از نامش پیداست، مناسب برای خودرو ۴۰۵ بوده و متناسب با صندلیهای این خودرو ساخته شده است.این محصول با توجه به طراحی منحصربهفردی که دارد، علاوه بر تمیز نگهداشتن صندلی خودرو، نمای زیبایی را برای اتاق خودروی شما به وجود میآورد. ما برای شما یک محصول خارق العاده داریم که به راحتی بر روی صندلی فیکس شده و در صورت نیاز به راحتی باز شده و می توانید بشویید.

منبع:

https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/ایرانخودرو/روکش-صندلی-دنا/
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۰۰ ، ۱۴:۲۴
مدیر سایت