نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

در این سایت از برخی از خبرهای مهم در زمینه های گوناگون آگاه خواهید شد.

آخرین نظرات

بهبود خدمات مشتری در آرایشگاه و سالن زیبایی

چهارشنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۲، ۰۶:۰۸ ب.ظ

بهبود خدمات مشتری در آرایشگاه و سالن زیبایی به بهبود خدمات مشتریان در آرایشگاه خود فکر می کنید؟ در اینجا بهترین نکات را برای سالن های زیبایی دریافت خواهید کرد. با این نکات می توانید کسب و کار خود را متحول کنید.

بهبود خدمات به مشتریان در صنایع خدماتی (مانند آرایشگاه ها و سالن های زیبایی) بسیار مهم است. خدمات استثنایی شما چیزی است که مشتریان را به سالن شما باز می گرداند و مشتریان را به سالن زیبایی شما جذب می کند.

شریک سالن و کلینیک زیبایی شما را بر اساس کیفیت خدماتی که ارائه می دهید ارزیابی می کند. اگر یک تجربه عالی برای مشتری ایجاد کنید و خدمات مشتری خوبی داشته باشید، مشتریان همچنان به سالن شما می آیند. در غیر این صورت پس از یک بار مراجعه ناپدید می شوند.

اگر بخواهیم بهترین توصیه را برای سالن های زیبایی به شما بدهیم باید بگوییم که بهترین خدمات به مشتریان راز افزایش درآمد آرایشگاه ها و سالن های زیبایی است. نحوه مدیریت مشتریان در سالن های زیبایی تاثیر زیادی در این امر دارد. اما چگونه یک سالن و کلینیک زیبایی درجه یک داشته باشیم؟ چند راه برای بهبود خدمات مشتریان در آرایشگاه ها وجود دارد؟

راه های بهبود خدمات مشتریان در سالن های زیبایی

1. از نرم افزار CRM برای برنامه ریزی قرار ملاقات ها و یادآوری ها استفاده کنید

یکی از نکات مهم در خدمات رسانی به مشتریان سالن زیبایی، استفاده از نرم افزارهای مخصوص صنعت می باشد. تجربه مشتری با یک وعده ساده شروع می شود. از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای ارسال خودکار ایمیل و پیامک برای یادآوری قرار ملاقات های شما به مشتریان استفاده کنید. در صورت بروز تأخیر غیرمنتظره، لطفاً با مشتری تماس بگیرید تا از تغییر زمان ورودشان به سالن اطلاع دهید.

2. همیشه لبخند بزنید

در بازاریابی سالن های زیبایی، توجه داشته باشید که انرژی مثبتی که مغز از لبخند دریافت می کند، مشتری را خوشحال می کند. با یک لبخند گرم، دست دادن و تماس چشمی از مشتری استقبال کنید. وقتی شما دوستانه و صمیمی رفتار می کنید، مشتری در سالن شما احساس خوشحالی و راحتی می کند. و دقیقا به خاطر همین حس دوباره به سالن زیبایی شما می آید. با مشتریان مانند مهمان رفتار کنید. در حالی که منتظرند، مجلات زیبایی به آنها بدهید. همچنین قسمت انتظاری که در آن پریز برای شارژ گوشی وجود دارد را ترک کنید. پس از اتمام کار، مشتریان را با چهره ای شاد ببینید.

3. ارائه انواع نوشیدنی به مشتریان

به عنوان بهترین مشاور سالن زیبایی توصیه می کنیم در زمان انتظار مشتری نوشیدنی سرو کنید. فقط یک انتخاب پیشنهاد نکنید. مثلا قهوه، چای، نسکافه، آبمیوه و غیره را بگذارید. برای انتخاب مشتری

4. ارائه مشاوره

هماهنگی رنگ مو و سبک آرایش به جزئیات چهره و سبک زندگی مشتری مربوط می شود. اگر این دستورالعمل ها را به درستی دنبال کنید، رضایت مشتری را جلب خواهید کرد. برای ارائه بهترین مشاوره و رضایت به مشتریان خود، توصیه می کنیم از آنها در مورد زندگی روزمره خود سوال کنید. از این اطلاعات برای ارائه پیشنهاد استفاده کنید. مثلاً بگویید: «از آنجایی که صبح وقت کمی برای حالت دادن به موهایتان دارید، من این مدل را توصیه می کنم». یا «حالا که دوست ندارید موهایتان را سشوار کنید، این مدل موی فوق العاده آسان را پیشنهاد می کنم».

یا اگر مشتری مشکلی دارد (مثلاً موهایش خیلی خشک است) و از چندین محصول استفاده کرده است اما هنوز راضی نیست راه حل بهتری پیشنهاد دهید. این موارد بسیار کوچک باعث می شود سالن شما از سایر سالن ها متمایز شود و به یک تجربه هیجان انگیز برای مشتری تبدیل شود.

مشاوره دادن باعث ارتقای کیفیت خدمات در آرایشگاه ها می شود و در جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد.

5. به طور مرتب به مشتریان توجه کنید.

قبل از اینکه مشتریان بیش از یک بار از سالن شما بازدید کنند، سابقه خدمات خود را در CRM بررسی کنید. به یادداشت هایی که دفعه قبل درباره او نوشتید نگاهی بیندازید تا همه چیز را به خاطر بسپارید. نظر آنها را در مورد مدل موهای قبلی خود بپرسید. اگر قصد دارند مدل یا رنگ مو و رنگ لاک ناخن خود را تغییر دهند، تستر لاک ناخن، ژورنال، دفترچه های کوتاه و رنگ مو را به آنها بدهید تا تصمیم گیری برای آنها راحت تر شود. این یک تجربه شخصی است و نشان می دهد که شما به مشتری اهمیت می دهید. کاربران این روش را دوست دارند.

نکته اصلی در مشاوره به سالن زیبایی رعایت و استفاده از کوچکترین موارد در مورد مشتری است. در مورد این موارد صحبت کنید تا بر مشتریان تأثیر بگذارید. صحبت کردن در مورد چیزهایی مانند تغییر شغل، تولد، ارتقای شغلی، عروسی، سالگرد ازدواج و تعطیلات اخیر باعث می شود احساس خاصی داشته باشند. روابط شخصی با مشتریان باعث بازگشت مشتریان می شود.

6. آلبوم را رها کنید

ارائه آلبومی از کارهای گذشته شما به طور ناخودآگاه مشتریان را وسوسه می کند که خدمات گران تری را درخواست کنند. اگر مشتری تصمیم نگرفته است، از او بخواهید انتخاب کند و تصمیم بگیرد. مثلا یکی از ناخن هایشان را لاک بزنید یا چشمانشان را آرایش کنید. این تست های کوچک باعث افزایش فروش شما و جلب رضایت مشتری می شود.

7. مشتریان را با نام تماس بگیرید

صدا زدن افراد با نام کوچک آنها را خوشحال می کند. بنابراین نام مشتریان را به خاطر بسپارید و آنها را با نام کوچک صدا کنید. همین موضوع ساده تاثیر زیادی در بهبود خدمات مشتریان در سالن های زیبایی دارد. این نشان دهنده توجه و صمیمیت شماست.

8. در انتخاب کلمات خود دقت کنید

نظرات کارمندان شما در ذهن مشتری می ماند و به یک تجربه خوب یا بد تبدیل می شود. به جای استفاده از جملات منفی مانند "من نمی توانم"، "در سیاست کاری ما نیست"، "نخواهم کرد" از جملات مثبت استفاده کنید. کلید خوشحال کردن مشتریان این است که مثبت صحبت کنید. در واقع یکی از نکات مهم خدمات رسانی به مشتریان در سالن زیبایی نحوه صحبت شما با آنهاست.

9. اطلاعات شخصی مشتریان را ثبت کنید.

برای حفظ مشتریان و افزایش درآمد سالن خود، اطلاعاتی مانند ایمیل مشتریان، آدرس منزل، شماره تلفن و تاریخ تولد را ثبت کنید. ما از این اطلاعات برای ارسال پیام های شخصی به مشتریان (مانند یادآوری اینکه یک ماه از آخرین درمان ناخن آنها گذشته است) و پیام های تبریک تولد استفاده می کنیم. اگر مشتری برای بازگشت به سالن شما خیلی طول می کشد، با ارسال پیام "ما شما را به یاد می آوریم" و ارائه تخفیف های ویژه برای خدماتی مانند اسکراب نمک دریایی، او را تشویق کنید که به سالن شما بازگردد. ارتباط مداوم به تقویت روابط و ارتقای سالن شما کمک می کند.

10. مشتری را تعریف کنید

ما به عنوان بهترین مشاور سالن زیبایی به شما می گوییم که همه دوست دارند مورد توجه قرار گیرند. تعریف و تمجید از مشتریان به آنها احساس خوبی می دهد. بنابراین، زمان، لباس، شخصیت یا استعداد آنها را تحسین کنید. پس از ارائه خدمات و تغییر ظاهر، می توانید دوباره آنها را تعریف کنید.

11. روی مهارت های خود کار کنید.

هرچه بیشتر بدانید که چگونه و تکنیک های مدرن تری استفاده می کنید، مشتریان بیشتری تمایل دارند به سالن شما بیایند. اعزام کارمندان به دوره های آموزشی جهت کسب مهارت های لازم در تمامی زمینه های آرایش و زیبایی.

12. از مشتریان خود تشکر کنید.

مشتریان در اوقات فراغت خود از بهترین سالن زیبایی تهران بازدید می کنند. بنابراین، کارهای کوچک را انجام دهید تا روز آنها را به یاد ماندنی کنید. به عنوان مثال، ترفندهای کوچک (مانند ترفندهای فر کردن، اسپری مو یا نکات آرایشی ساده) را به کودک خود آموزش دهید. با این کار شما بالاتر از سایر سالن ها و سالن های زیبایی قرار می گیرید و اولین انتخاب مشتریان خود می شوید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۰۲
مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی