نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

در این سایت از برخی از خبرهای مهم در زمینه های گوناگون آگاه خواهید شد.

آخرین نظرات

چگونه یک کتاب صوتی بسازیم؟

شنبه, ۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵ ق.ظ


یکی از رایج ترین سوالاتی که در شبکه های اجتماعی با ما مواجه می شود این است که چگونه یک کتاب صوتی تولید کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم پستی کوتاه در مورد تولید کتاب صوتی زهرا شیراحمدی بنویسیم. اگر تا به حال به کتاب صوتی گوش نکرده اید، "آیا گوش دادن به کتاب صوتی تقلب است؟" توصیه می کنیم پست را بررسی کنید. اصابت

بی دلیل نیست که ما در عصر پادکست ها و کتاب های صوتی زندگی می کنیم. آمار دقیقی از وضعیت ایران نداریم. با این حال، در آمریکا، کتاب های صوتی در سال 2016 بیشترین رشد را در سه ژانر داشتند: کتاب های چاپی، کتاب های الکترونیکی و کتاب های صوتی. تنها در سال 2016، 77 میلیون نفر در ایالات متحده به کتاب های صوتی گوش دادند و اکثر کاربران کتاب های صوتی به بیش از 15 کتاب در سال گوش دادند. از سال 2008، بازار کتاب های صوتی در ایالات متحده با نرخ متوسط ​​سالانه 30 درصد رشد کرده است، چهار برابر نرخ رشد سالانه کتاب های الکترونیکی.

شخصیت عجیبی نیست می‌توانید هنگام پیاده‌روی، رانندگی، سوار شدن به مترو، اتوبوس، تاکسی، آشپزی، انجام کارهای خانه یا حتی در محل کار به کتاب‌های صوتی گوش دهید.

در حال حاضر با وجود اینکه چنین تغییری در سبک خواندن ایجاد شده است، این سوال که چگونه کتاب های صوتی بسازیم نیز معنادار می شود. در این یادداشت سعی می کنیم به این سوال که چگونه کتاب صوتی بسازیم پاسخ دهیم.

کتاب های صوتی از کجا می آیند؟

گاهی اوقات کاربران از ما می پرسند که آیا برای کتاب های صوتی به اسپیکر نیاز دارید؟ و پاسخ ما این است که ما کتاب های صوتی طاقچه ای تولید نمی کنیم. پس کتاب های صوتی اپلیکیشن طاقچه از کجا می آیند؟

طاقچه با ناشران کتاب صوتی و ناشران کتاب الکترونیکی همکاری می کند. ناشران کتاب صوتی با ناشران کتاب و گاهی با نویسندگان کتاب همکاری می کنند تا در ازای دریافت حق چاپ، کتاب را به صورت صوتی منتشر کنند. ناشران کتاب های صوتی اغلب از بلندگوهای حرفه ای استفاده می کنند و موسیقی را برای قسمت های مختلف کتاب اضافه می کنند. مثل یک برنامه رادیویی است. توصیه می کنیم برای همکاری در زمینه انتشار کتاب های صوتی با ناشران صوتی تماس بگیرید.

چگونه یک کتاب صوتی بسازیم؟

طبق قانون کپی رایت، حداکثر 10 درصد از محتوای یک کتاب را می توان بدون پرداخت حق امتیاز منتشر کرد. بنابراین، اگر شما ناشر یا نویسنده کتاب نیستید، ابتدا باید به قوانین کپی رایت احترام بگذارید و با ناشر هماهنگ کنید.

قدم بعدی انتخاب کتاب مناسب است.

چه کتاب هایی برای تولید کتاب صوتی مناسب نیستند؟

با وجود جذابیت کتاب های صوتی، برخی از کتاب ها انتخاب خوبی برای گوش دادن نیستند. این کتابها عبارتند از:

کتاب های مرجع

تمرکز کتاب ها بر جمع آوری منابع است

تابلوها و نقشه های داخلی

هر کتاب مصور

کتاب های آشپزی

راهنمای سفر

بهترین گزینه برای تولید کتاب صوتی چیست؟

برعکس، برخی از کتاب ها انتخاب های خوبی برای تولید کتاب های صوتی هستند. مانند:

کتاب های موفقیت و خودیاری

کتابهای زندگینامه و تاریخی

کتاب هایی در ژانر ترسناک و معمایی

کتاب هایی در ژانر فانتزی و علمی تخیلی

کتاب سلامت و تناسب اندام

کتاب های عاشقانه

کتاب های کسب و کار

سری کتاب های صوتی

کتاب های الکترونیکی با فرمت های epub، MOBI، PDF و ... منتشر می شوند. به دلیل فرمت، کتاب های صوتی نیز در قالب های مختلف تولید می شوند. فرمت هایی مانند WAV، M4B، MP3، AIFF و غیره بهتر است تفاوت های هر یک از این قالب ها را مطالعه کنید.

برای شروع به چه منابعی نیاز است و هزینه تولید کتاب صوتی چقدر است؟

برای به دست آوردن کیفیت مناسب کتاب صوتی خود، بهتر است از تجهیزات مناسب برای این کار استفاده کنید. مهمترین تجهیزات برای این کار که بخش زیادی از هزینه تولید کتاب صوتی را شامل می شود عبارتند از:

میکروفون خوب

مهمترین چیز خرید میکروفونی است که حداکثر صدا را ضبط کند. دو نوع میکروفون در بازار وجود دارد. میکروفون دینامیک و خازنی میکروفون های دینامیک برای کارهایی مانند آواز خواندن و میکروفون های خازنی برای کارهایی مانند ضبط صداهای ملایم استفاده می شوند. بنابراین اگر می خواهید میکروفون با حساسیت بیشتری به صدا پاسخ دهد از میکروفون خازنی استفاده کنید.قیمت میکروفون خازنی از حدود 2 میلیون تومان شروع می شود.

صفحه نمایش پاپ آپ

پاپ اسکرین یا پاپ فیلتر یک دستگاه کاهش نویز است که در جلوی میکروفون نصب می شود. قیمت فیلتر پاپ از 200 تا 350 هزار تن متغیر است.

نرم افزار GarageBand یا Audacity برای تبدیل کتاب به کتاب صوتی

این برنامه ها برای تغییر صدای قابل نصب روی کامپیوتر استفاده می شوند.

استودیو

اگر توانایی خرید تجهیزات را دارید و برای ارائه کتاب های صوتی در خانه برنامه ریزی می کنید، باید مکانی آرام و با ثبات را انتخاب کنید. اما می توانید به جای همه اینها یک استودیوی ضبط اجاره کنید. مزیت این کار این است که می توانید در محیط حرفه ای تری کار کنید. البته آنچه مهم است این است که اکثر استودیوهای ضبط موسیقی در ضبط موسیقی تخصص دارند و تجهیزاتی برای آن دارند. قبل از اینکه اجاره کنید، مطمئن شوید که استودیوی مناسب برای کار شما است. استودیوها معمولاً ساعتی اجاره می شوند و هزینه آنها بستگی به شرایط روز دارد و نمی توانیم مبلغ مشخصی برای آن بدهیم.

هنگام مطالعه کتاب صوتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین قدم برای خواندن کتاب صوتی داشتن صدای خوب است. سخن نیک یک نعمت الهی است. اما گفتن 8 تا 9 هزار کلمه در ساعت، صرف نظر از نوع صدا، کار ساده ای نیست. البته استرس زیادی روی تارهای صوتی وارد می شود. مانند هر مهارتی، این مهارت نیز باید از طریق تجربیات خاص توسعه یابد. قبل از شروع ضبط کتاب های صوتی، موارد زیر را انجام دهید:

چیپس سیب زمینی بخورید این کار لب های شما را برای مدت طولانی هیدراته نگه می دارد.

از بالم لب استفاده کنید.

یک فنجان آب گرم در دسترس داشته باشید.

بسته به حجم کتاب، فرآیند تولید ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد. بهتر است کتاب را با توجه به سرعت خود تقسیم کنید و هر بخش را در یک جلسه بخوانید. اما اگر به دلایلی نتوانستید هر قسمت را کامل کنید، قبل از شروع قسمت دوم به دقت به قسمت قبلی گوش دهید و نوع صدای خود و حالت خود را در قسمت اول تکرار کنید. در غیر این صورت شنونده به هر دو قسمت متن توجه خواهد کرد.

بهتر است هر روز در ساعت معینی ضبط کنید. صدای بهترین گوینده زن در ساعات مختلف روز متفاوت است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۲۲
مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی