نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

در این سایت از برخی از خبرهای مهم در زمینه های گوناگون آگاه خواهید شد.

آخرین نظرات

مرز شمالی و جنوبی قبرس

دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲ ق.ظ


در آوریل 2003 یک اتفاق بسیار جالب در قبرس رخ داد. برای اولین بار از سال 1974، مرزهای شمال و جنوب قبرس به روی شهروندان این کشور باز است. این به یونانی‌های قبرس اجازه می‌دهد تا از شمال و ترک‌های قبرس از جنوب جزیره دیدن کنند. اکثر قبرسی ها از فرصت بازدید از خانه های قدیمی خود و ملاقات با خانواده قدیمی خود لذت می برند. به همین دلیل است که تعطیلات آخر هفته در بندر گیرنه و بلاپایس پر از یونانی‌های قبرسی است. بسیاری از مردم همچنین از صومعه سنت آندریاس در کارپاز، قبرس شمالی دیدن می کنند.

از زمان پیوستن قبرس به اتحادیه اروپا در سال 2003، مرزها باز شده و رفت و آمد بین شمال و جنوب آسان تر شده است. اکنون امکان بازدید از کل جزیره را فراهم می کند. مردم محلی از هر دو طرف برای خرید هر روز از مرز عبور می کنند. عبور از مرز نیز برای گردشگران از هر دو طرف آسان است. در این مقاله از مشاوران املاک ارنست، بیایید با مرزها و مرزهای قبرس شمالی و جنوبی بیشتر آشنا شویم.

گذرگاه های مرزی بین قبرس شمالی و جنوبی

قبرس در حال حاضر هشت گذرگاه بین قبرس جنوبی و شمالی دارد. این گذرگاه را می بینیم که از غرب به سمت شرق شروع می شود. گزیده هایی از جمهوری قبرس قبرس جنوبی تا شمال قبرس:

Kato Pyrogus (Ysilirmak) نزدیک به گوزلی یورت (مورفو) است. این گذرگاه برای عابران پیاده، خودروها و دوچرخه سواران مناسب است.

لفکا (Lefka)

Astromertis (Bustansi / Gozliyurt)

Agios Domitios در غرب نیکوزیا: این گذرگاهی است که می توانید با ماشین، دوچرخه یا پیاده از آن عبور کنید.

دو چهارراه در نیکوزیا (Lefkosha) وجود دارد:

مسیر عابر پیاده لدرا

تقاطع اتومبیل لدرا در مرکز لدرا که فقط مخصوص مقامات است. این گذرگاه فقط برای عابران پیاده، دوچرخه سواران و وسایل نقلیه دیپلماتیک قابل استفاده است.

پیلا (بیارمودو) - مجوز SBA (تحت حاکمیت نظامی بریتانیا)

Agios Nikolaos - (گذرگاه SBA) در ناحیه بریتانیا، در شرق فاماگوستا واقع شده است. این تقاطع در جاده لارناکا - فاماگوستا قرار دارد و به روی عابران پیاده، خودروها و دوچرخه سواران باز است.

دهرنیا (فاماگوستا / گازیماگوسا) از این گذرگاه می توان با وسیله نقلیه، دوچرخه یا پیاده عبور کرد.

آیا دارندگان پاسپورت اتحادیه اروپا می توانند عبور کنند؟

اگر می خواهید از مرز قبرس شمالی و جنوبی از جنوب به شمال قبرس عبور کنید، فقط به پاسپورت اتحادیه اروپا نیاز دارید. با این حال، عبور از مرز بین قبرس شمالی و جنوبی بدون پاسپورت اتحادیه اروپا امکان پذیر نیست.

آیا گذرگاه مرزی قبرس مشخص شده است؟

هنگام سفر از شمال قبرس به جمهوری قبرس در جنوب، گذرگاه های مرزی به خوبی نشان داده می شوند. متاسفانه از جنوب تا شمال جمهوری قبرس اینطور نیست.

مرز بین قبرس شمالی و جنوبی برای عابران پیاده است یا اتومبیل؟

مرزهای قبرس عمدتاً برای اتومبیل استفاده می شود. در پایتخت نیکوزیا (Lefkosha) تنها یک گذرگاه عابر پیاده به نام خیابان لدرا وجود دارد. اگر قرار است فرد، ماشین یا تاکسی شما را تحویل بگیرد، می‌توانید به عنوان عابر پیاده از گذرگاه‌های مرزی دیگر عبور کنید، برای مثال در Agios Domitios یا Pyla. توجه داشته باشید که برخی از گذرگاه ها روستایی هستند و از دو طرف امکانات کمی دارند. برخی از راهروها با فاصله زیادی از هم جدا شده اند. بنابراین امکان رفت و آمد بین آنها وجود ندارد.

آیا گذرگاه های مرزی قبرس جنوبی و شمالی 24 ساعته باز هستند؟

تمامی گذرگاه های مرزی بین قبرس شمالی و جنوبی به صورت 24 ساعته باز هستند. اگر بیمه خودرو دارید، می توانید آن را در هر زمانی تغییر دهید. اگر نیاز به خرید بیمه خودرو اضافی در قبرس شمالی دارید، ارزش استفاده از مرکز مرکزی نیکوزیا (Lefkos) یعنی آگیوس دومیتیوس (متان) را دارد. توجه داشته باشید که هنگام عبور از مرز فقط در روزها و ساعات کاری خدمات بیمه خودرو را ارائه می دهند.

برای عبور از مرز قبرس شمالی و جنوبی چه مدارکی لازم است؟

شما همچنین به پاسپورت یا کارت شناسایی و همچنین مدارک ماشین خود نیاز خواهید داشت. اگر سوار ماشین می شوید، به بیمه ماشین و گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی نیاز دارید. اکثر ملیت ها به طور خودکار ویزای بازدید کننده 30 روزه را در بدو ورود به قبرس شمالی دریافت می کنند.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۵/۲۲
مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی