نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

در این سایت از برخی از خبرهای مهم در زمینه های گوناگون آگاه خواهید شد.

آخرین نظرات

لحظات مهم روی آنتن

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۰۳:۲۷ ب.ظ

 

 


در هسته خود، پخش رادیویی ساده به نظر می رسد. فقط بگو چقدر می تواند سخت باشد؟ این فراتر از چیزی است که به نظر می رسد و بیشتر از آن چیزی است که بیشتر شنوندگان قدردانی می کنند. بزرگترین چالش برای همه پخش کننده های رادیویی این است که افراد بیشتری به مدت طولانی تری به شما گوش دهند. اگر در مورد اولین چیزی که بدون برنامه ریزی قبلی به ذهنتان می رسد صحبت کنید، به آن نخواهید رسید. محتوای جالب، مرتبط و سرگرم کننده که مخاطب شما را درگیر می کند.

چگونه گوینده رادیو شویم

هیچ وقت خسته نباشی

چه کسی می خواهد به یک فرد خسته کننده گوش دهد؟ اولین راز تبدیل شدن به یک مجری رادیویی عالی داشتن یک صدا و دیدگاه منحصر به فرد است که شما را متمایز می کند. کارهای زیادی برای انجام دادن در دنیا وجود دارد. مجری رادیو بودن برای شاد بودن کافی نیست. بهترین میزبان های رادیویی می توانند حتی خسته کننده ترین موضوعات را به سادگی با اشتیاق و توانایی خود در ارائه دیدگاهی تازه جالب کنند. احساسات خود را بیان کنید و از کاری که انجام می دهید لذت ببرید. مردم نیز باید از آن لذت ببرند.

به مخاطب احساس خاص بودن بدهید

با وجود تمام صحبت هایی که در مورد ایجاد جامعه، تبدیل افراد به یک مجموعه بزرگتر و غیره می شود، شنوندگان واقعاً می خواهند وقتی به برنامه شما گوش می دهند احساس خاصی داشته باشند. به مجری مورد علاقه خود گوش دهید و تماشا کنید که او با حضار صحبت می کند. بیشتر اوقات، نه. آنها شما را مورد خطاب قرار می دهند. احتمالاً بدون اینکه متوجه شوید، این یکی از دلایلی است که آنها را می شنوید. مخاطب قرار دادن شخصاً به شما کمک می کند خود را متمایز کنید و به آنها احساس ارتباط کنید، بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که مخاطبان خود را به عنوان یک فرد مورد خطاب قرار دهید.

نمایش های خود را بررسی کنید

مهم نیست که یک نمایش چقدر خوب است، اگر لغزشی انجام داده اید و می خواهید بدانید که چگونه در آینده از آن اجتناب کنید، یا شاید چیزی خوب پیش رفت و می خواهید نمایش بعدی را بهبود بخشید، همیشه جای پیشرفت وجود دارد. برای تکرار، این ارزش گوش دادن به ضبط پخش شما را دارد. این یک راه ساده اما موثر برای رفع مشکلات قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگتر است

شبکه های اجتماعی نوشیدند

دنیا بیشتر از همیشه به هم متصل است. رسانه های اجتماعی ارتباط افراد از نقاط مختلف جهان را آسان تر می کند، چیزی که 20-30 سال پیش غیرقابل تصور بود. مهمتر از همه، این امکان را به مردم می دهد تا با سازندگان به روش هایی ارتباط برقرار کنند که قبلاً ممکن نبود. توییتر به طور خاص جایی است که بیشتر مخاطبان شما برای به روز بودن، به اشتراک گذاشتن نظرات خود و تعامل مستقیم با شما می روند. شما باید برای هر اتفاقی آماده باشید. چون آنجاست که منتقدان متوجه می شوند و نقد می کنند. توهین؟ تهدید؟ احتمالا هر سه.

 

سرمان در لاک خودمان باشد. بلکه هر وقت نیاز به صحبت است باید خودمان را نشان دهیم و نظرمان را بگوییم.

2- قبل از شروع صحبت حداقل 30 ثانیه فکر کنید:

فکر کردن قبل از شروع به صحبت کردن، حتی اگر کوچک و کوتاه باشد، شما را گزنده می کند و شما را از اشتباه کردن و بیهوده حرف زدن و تند صحبت کردن باز می دارد.

3- با صدای بلند نخندید:

(می توانید از پیامبر (ص) الگو بگیرید)، با صدای بلند بخندید تا شخصیت یک فرد را زیر سوال ببرید.

4- بیایید لبخند بزنیم:

یک لبخند کوچک جذاب است. هر انسانی یک فرزند درونی دارد که خواه ناخواه آنچه را که می خواهد جذب می کند.

5- همانی باشیم که هستیم:

از بیهودگی، دروغ و اغراق بپرهیزید. همانی باشیم که هستیم، به این معنا که تظاهر نکنیم بزرگتر از آنچه هستیم هستیم.

6- بخند، اما زیاد بخند:

حتی کوچکترین شوخی اگر با فکر و ملاحظه قبلی بیان یا انجام نشود، می تواند باعث توهین شود.

7. سکوت را تمرین کنید:

برخی افراد فکر می کنند که هر چه شلوغ تر و بلندتر باشند جذابیت بیشتری دارند، اما اینطور نیست. سکوت بر مردم اثر روانی دارد. وقتی سکوت می کنیم در اطراف خود خلاء ایجاد می کنیم و این خود باعث گرانش می شود.

8- کسی باشید که احترام می گذارد.

احترام گذاشتن به خود و دیگران. بی ادبی در گفتار و رفتار جذابیت را به شدت کاهش می دهد.

نکاتی در مورد نحوه ارائه یک ارائه رادیویی خوب

1. مخاطبان خود را بشناسید

همه چیز را در مورد مخاطبان خود بدانید. چرا به شما گوش می دهند، وقتی گوش می دهند، به چه چیزی گوش می دهند. تصویر کاملی از مخاطبان خود و اینکه چه کسانی هستند بسازید.

هدف شما ایجاد لحظه ای "من هم" با مخاطبانتان است و هر چه بیشتر درک کنید، آسان تر خواهد بود.

هنگامی که آنها را درک کردید، از تجربیات خود استفاده کنید و آنها را به شنوندگان خود مرتبط کنید. مردم مشتاق حس ارتباطی هستند که این لحظات "من هم" می تواند به همراه داشته باشد.

2. مراقب مخاطبان خود باشید

من معتقدم (در چارچوب عقل و دستورالعمل های آفکام) می توانید در مورد هر چیزی در رادیو صحبت کنید. اما اگر در مورد آن به روشی خسته کننده و جذاب صحبت کنید، هیچ کس اهمیتی نخواهد داد.

اگر در مورد چیزی صحبت می کنید، آن را جذاب کنید، آن را به یک داستان تبدیل کنید، نوازنده درونی خود را مطرح کنید و آن را به چیزی تبدیل کنید که مخاطب شما را درگیر کند و آنها را درگیر گفتگو با شما کند.

3. با کسی صحبت کنید

با گوش دادن به رادیو خواهید فهمید که می تواند یک تجربه تنهایی باشد.

مخاطب شما نمایش شما را به عنوان یک فرد، نه به عنوان یک گروه از مردم تجربه می کند. عباراتی مانند: "همه آنجا"، "همه شما"، حتی "بعضی از شما" به این معنی است که شما با شنوندگان خود در ارتباط نیستید. نمونه‌ای از این در یوتیوب است، میزبان‌ها می‌گویند «هی دوست» یا «سلام به همه»، و به جای یک فرد، با یک گروه صحبت می‌کنند.

هر چه بیشتر زبان «تو و من» را پرورش دهید، بیشتر درگیر خواهید شد.
 

 

4. مسئولیت را بر عهده بگیرید

شما میزبان هستید - شما مسئول کنترل مداوم برنامه هستید.

صدای خود را بدون اجبار قوی نگه دارید و شنوندگان خود را در کاری که انجام می دهید راهنمایی کنید. هرگز آنها را با سخنرانان یا گپ زدن ها اشتباه نگیرید و سعی کنید هر بار که صحبت می کنید مختصر و دقیق باشید.

اگر به جای حرف زدن آهنگ دیگری پخش کنید، هیچ کس شکایت نمی کند و مشکل گوینده بودن رادیو هم حل می شود. گاهی اوقات چند کلمه می تواند تاثیر بیشتری از بسیاری داشته باشد.

5. قوانین را یاد بگیرید، سپس آنها را بشکنید!

مربی فوتبال من یک بار وقتی به تیمم اعتراف کردیم که سوت بازی می کنیم به تیمم گفت: "اگر قوانین را بلد باشید، می دانید چگونه آنها را زیر پا بگذارید."

خوب است بدانیم کارها چگونه "باید" انجام شوند. این کار مجری رادیو زندگی را آسان‌تر می‌کند و به این معنی است که می‌توانید مراحل ارائه را طی کنید. اما خسته شو نزدیک شدن به یک فرمول تکراری است و شنوندگان می بینند که شما همان برنامه را بارها و بارها تکرار می کنید.

اما اگر بدانید که چگونه چیزها "تصور می شوند"، می دانید که چگونه چیزها را بدون ایجاد اختلال در ارائه خود تغییر دهید. تنوع چاشنی زندگی است، و اگر می‌خواهید چیزها را ادویه‌تر کنید، بیرون آمدن از روتین‌تان ممکن است چیزی باشد!

لطفاً تکنیک‌ها را بیاموزید و بفهمید چه چیزی برای شما مفید است - آبکشی کنید و تکرار کنید، سپس دوباره اختراع کنید.

6. میکروفون را روی همسرتان بگذارید

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک گوینده رادیو شوید، از کارهایی که میکروفون می تواند انجام دهد نهایت استفاده را ببرید. دانستن محل قرار دادن میکروفون و نحوه صحبت کردن با آن می تواند نحوه صدای شما را کاملاً تغییر دهد.

این فقط می تواند خیلی از صدای شما را بگیرد، پس سر آن فریاد نزنید، "P" نگویید و فاصله خود را حفظ کنید. تصور کنید که میکروفون دوست شماست. نزدیک نمی شوی، روی صورتش نفس می کشی و لب هایش را می بوسی. میکروفون شما می تواند هر صدایی را که از دهان شما خارج می شود دریافت کند، بنابراین سعی کنید شنوندگان خود را دچار سردرد نکنید.

برای کار در صدا و سیما چه چیزی لازم است؟

رئیس صداوسیما مانند هر شغلی نیازمند تسلط بر اصول و آگاهی از مهارت های لازم است. باید اعتماد به نفس، مهارت های ارتباطی قوی و سایر مهارت های ضروری داشته باشد. ایستگاه های رادیویی مختلفی وجود دارند که می توانید میزبان آنها شوید. کانال های ورزشی، خبری، آموزشی، شعر و موسیقی و غیره بسته به علاقه شما به هر یک از این موضوعات و مهارت هایی که نیاز دارید، مطمئناً موفق خواهید شد.

می توانید یک شبکه بی سیم برای پخش رادیویی ایجاد کنید. البته این کار بسیار زمان بر و پیچیده خواهد بود. اگر می خواهید به عنوان گوینده رادیو سریع کار کنید، بهتر است با شبکه ها و استودیوهای رادیویی کار کنید. ممکن است صدای بسیار خوبی و فصاحت قدرتمندی داشته باشید. با این حال، انتشار در یک شبکه بی سیم مستلزم آموزش و آگاهی از مهارت های لازم است.

گوینده شدن در رادیو حداقل نیازمند مدرک لیسانس در زمینه های مختلف ارتباطی است. همچنین باید تجربه کاری لازم را داشته باشید. ناگفته نماند که بسیاری از صدا و سیما کار خود را با مدرک لیسانس شروع می کنند.
 

 

هنگام پخش رادیو خونسرد باشید

آروم باش

دنیای پخش زنده غیرقابل پیش بینی است و ممکن است اتفاقی بیفتد که یکی از برنامه های شما را مختل کند. تماس گیرندگان عصبانی، مشکلات فنی، عدم همکاری یا مهمانان غایب. در این مواقع، باید با ایستگاه خود مانند یک محیط حرفه ای رفتار کنید و مطابق با آن رفتار کنید. نگران نباش، تمام امیدت را از دست نده، به آن فکر کن. وقت آن است که آن را درست کنید شما تنها نیستید که در این موقعیت قرار دارید، همه در ایستگاه احتمالاً وحشت زده هستند، بنابراین وظیفه شما این است که آرام بمانید و به همه اطمینان دهید. اگر همه شما بتوانید آرام بمانید، در موقعیت بسیار بهتری برای مقابله با هر مشکلی خواهید بود.

تحقیق کن

در عصر اینترنت که ما در آن زندگی می کنیم، مردم برای جستجوی دیگران زندگی می کنند. با صادق بودن همیشه در مورد هر چیزی، از تبدیل شدن به میم بزرگ هفته آینده خودداری کنید، در غیر این صورت با افراد زیادی  در آموزش برنامه سازی رادیو زهرا شیراحمدی روبرو خواهید شد که منتظرند فوراً شما را به دلیل یک اشتباه صادقانه اخراج کنند. و این بهترین حالت است.

و همیشه تحقیق خود را انجام دهید. وظیفه شما این است که اطلاعات نادرست، عمدی یا غیرعمدی را منتقل کنید و آن را منتشر نکنید، بنابراین اگر در حین پخش روی آنتن، اشتباهات آشکاری مرتکب شوید و حقایق را اشتباه بگیرید، اعتماد مخاطبان خود را به توانایی های خود به عنوان یک مجری از دست خواهید داد. ویران می کند. فقط تنبل به نظر میرسی
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۱۵
مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی