نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

در این سایت از برخی از خبرهای مهم در زمینه های گوناگون آگاه خواهید شد.

آخرین نظرات

فن اپ، سایت دانلود نمونه سوالان فنی و حرفه ای

پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۲۹ ب.ظ

در ایران نیز در سالهای اخیر توجه زیادی به این علم شده است و کلاسهای زیادی جهت آموزش آشپزی تشکیل می شود، اما کمتر دیده می شود آموزشگاهی با رعایت اصول مدیریتی و با دلسوزی، فنون و رموز آشپزی را به هنرجو آموزش دهد و آنها را فاش نماید زیرا که بسیاری از این مربیان ممکن است با گذراندن دوره های کوتاه مدت آموزش آشپزی توانسته باشند گواهینامه آموزشی را کسب نمایند، اما تجربه مفیدی در این زمینه اختیار نداشته باشند و هم اینکه بیشتر آموزشگاه های آشپزی، آموزش های خود را بصورت تئوری انجام می دهند و هنرجو هیچ کار عملی مفیدی در کلاس آشپزی انجام نمی دهد تا بتواند سوالات و چالش های ذهنی خود را پشت سر بگذارد و به مهارت برسد و در اصطلاح از پس این کار برآید چه بسا که بسیاری از هنر جویان این آموزشها را جهت اقامت به کشورهای دیگر میگذرانند و داشتن مهارت در آموزش آشپزی در کنار مدرک معتبر قابل ترجمه در سایر کشورها اولویت بسیار مهمی محسوب می گردد. بررسی مبانی نظری مشتمل بر مدلها، الگوها و نظرات برجسته پژوهشگران و صاحبنظران و همچنین پویش پژوهشهای تجربی پیرامون صلاحیت به معنای عام و صلاحیت حرفهای معلمان به معنای خاص، نشان داد، صلاحیت معلمی بیش از سایر حیطهها بر حیطههای دانش، مهارت، توانایی، نگرش و ویژگی تأکید نموده است. 

بهطور کلی بنا به آنچه عنوان شد، صلاحیتهای حرفهای مورد شناسایی شده در این پژوهش شامل پنج حیطه دانش، مهارت، توانایی، نگرش و ویژگی میباشند که مجموعه کاملی از صلاحیتهای معلم تراز جهانی را از نظر خبرگان و نخبگان مورد تایید قرار میدهند. به رغم این که بر پایه ادبیات مدیریت مدرسه محور، رهبران مدارس، کارگزاران مدارس هستند که در شکل دهی فرهنگ و پیامدهای مدرسه اصلی ترین نقش را بر عهده دارند، مدیران مدارس مورد مطالعه، نقش کارگزاری ندارند بلکه، ناظر و کنترل کننده مدرسه هستند و به جای تاثیر گذاری و تصمیم گیری درباره موضوعات مهم و حیاتی نظیر: بهبود کیفیت و کاهش نابرابری ها، مجری تصمیم های اداره کل آموزش و پرورش هستند. نکته ای که باید در مورد اهمیت آموزش آشپزی و دیگر مشاغل مورد توجه قرار گیرد اهمیت «شاغل بودن» در کشورهایی اروپایی است. بررسی نظر معلمان نمونه و متخصصان علوم تربیتی در مورد توانایی حرفهای نشان از معناداری آزمون خی دو با مقدار 67/29 و میزان ریسک خطاپذیری 05/0 داشته است به عبارت دیگر، بین فراوانیهای مشاهده شده و مورد انتظار (2/22)، تفاوت معناداری وجود دارد و فراوانیهای مشاهده شده وضعیت مطلوبی را از این بعد نشان میدهد. شعار از مزرعه تا بشقاب آگوست اسکوفیر، که هدف او از این شعار تشویق کردن رستوران ها در استفاده بیشتر از محصولات ارگانیک همچون سبزیجات و مواد پروتئینی بود که رستوران ها و مجموعه ها بتوانند خود تولید و کشت کنند و اسکوفیر با القا این تفکر بسیاری را تشویق به تولید این محصولات دسته اول و سالم نمود و این تنها یکی از خدماتی بود که اسکوفیر به جهان آشپزی نمود.

حتما برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید. این آموزشگاه فقط در تهران (پونک) شعبه دارد و برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم که به وب سایت آنها مراجعه نمایید. آموزشگاه خیاطی ایده در سال 1370 با مجوز رسمی سازمان فنی و حرفه ای با مدریت خانم نوری تاسیس گردید. برخی از سرآشپزها پس از کسب شهرت به تاسیس رستوران خاص خویش اقدام می کنند تا از طریق خود فرمایی و راه اندازی رستوران و کار آفرینی درآمد بیشتری کسب کنند. آموزشگاه خیاطی با هدف توسعه آموزش خیاطی علمی تاسیس گردیده و دارای مربیان توانمند و با تجربه می باشد اما نسبت به سه موسسه بالا، ترجیح داده نمی شود. با توجه به اهمیت صنعت آشپزی آکادمی سرآشپزان آسیا به برگزاری دورههای مقدماتی و پیشرفته در حوزه آموزش آشپزی پرداخته است و بعد از پایان دوره به شرکت کنندگان مدرک بین المللی از کشور انگلستان و مدرک سازمان فنی و حرفهای کشور تقدیم میگردد.

از مقدماتی تا پیشرفته آموزش میدهند. جهت طراحی این پرسشنامهها ابتدا با روش دلفی یک سؤال باز پاسخ با عنوان «با توجه به اینکه جنابعالی دارای تجربه تدریس در آموزش عالی میباشید، لطفاً بهصورت موردی بیان کنید که یک تدریس اثربخش و مفید برای دانشجویان، باید دارای چه ویژگیهایی باشد؟ نکته ای که لازم است در مورد این مدرک بدانید، آن است که این مدرک مانند مدرک فنی و حرفه ای رسمی از ارزش بین المللی برخوردار نبوده و قابلیت ترجمه برای مهاجرت کاری را ندارد. به منظور بررسی قابلیت اعتماد پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب آلفای پرسشنامه 98/0 به دست آمد. این مدرک دارای کد بین المللی بوده و قابلیت ترجمه و ارائه در هر کشوری را دارد. برای این موسسه ها و سازمان ها مهارت آشپزی، تجربه موفق و مدرک مرتبط رسمی با آشپزی (نظیر دوره های آموزشی معتبر بین المللی) بسیار مهم تر از تحصیلات دانشگاهی است ولی با تحصیلات و آموزش، فرد می تواند با طیف بیشتری از غذاها آشنا شود و مهم تر از آن، فرهنگ حاکم بر محیط های حرفه ای تر را تجربه کند. این کلاس ها را ما با معیارهای مختلفی به شما معرفی می کنیم.

منبع: فن اپ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۱۸
مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی