نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

در این سایت از برخی از خبرهای مهم در زمینه های گوناگون آگاه خواهید شد.

آخرین نظرات


حتی قبل از سرودن شعر پشت دریا و شهر سهراب سپهری، امید به زندگی در جای بهتر و شهری دیگر با مردم بوده است. مهاجرت یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به زندگی بهتر و آینده ای روشن تر است. در سال های اخیر روند مهاجرت در ایران افزایش یافته و مهاجرت به یکی از مهم ترین مسائل جامعه تبدیل شده است. البته جابجایی آسان نیست و نیاز به برنامه ریزی و دانش زیادی دارد. یکی از سوالات مهم در مورد مهاجرت، انتخاب مقصد است. ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد برای مهاجران ایرانی است. چرا که علاوه بر طبیعت این کشور و همجواری با ایران، از نظر گردشگری و گردشگری نیز از فرصت های بسیار خوبی برخوردار است و از نظر روابط با اروپا یکی از کشورهای پیشرو منطقه به حساب می آید. در بین شهرهای ترکیه، استانبول معروف ترین است و بسیاری از ایرانیان این شهر را برای مهاجرت به ترکیه انتخاب می کنند. اما آیا استانبول مقصد ایده آلی برای مهاجران است؟ چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توان به این شهر مهاجرت کرد؟ اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به فکر جابجایی هستید یا می خواهید در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

مزایای استانبول برای مهاجران

امروزه ترکیه به مهم ترین مقصد مهاجرت ایرانیان تبدیل شده است. عواملی مانند سبک زندگی نسبتا مشابه مردم ایران و ترکیه و همچنین نزدیکی فرهنگی مردم دو کشور از جمله مزیت های مهاجرت به ترکیه است که افراد زیادی را برای اقامت در این کشور جذب کرده است. . سرزمین

همانطور که گفته شد استانبول بالاترین نرخ مهاجرت را در بین شهرهای ترکیه دارد. اگرچه این شهر پایتخت ترکیه نیست، اما بزرگترین شهر ترکیه و در واقع اروپا محسوب می شود. تاریخ استانبول با سایر شهرهای ترکیه متفاوت است و تفاوت آشکاری با سایر شهرهای این کشور دارد. اما ارزش این کشور برای مهاجرت و زندگی چیست؟

باید گفت استانبول به عنوان بزرگ ترین شهر استانبول و پنجمین شهر پرجمعیت اروپا جاذبه های زیادی برای مهاجران دارد. بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند به دلیل ویژگی های استانبول این شهر را برای زندگی انتخاب می کنند. برخی از بارزترین ویژگی ها و مزایای استانبول برای مهاجرت عبارتند از:
 برای مهاجرت به ترکیه باhttps://apply.shaahan.com/ موسسه مهاجرتی در تهران تماس بگیرید.
بزرگترین کلان شهر ترکیه و اروپا.

زندگی در یک شهر بزرگ به معنای دسترسی به امکانات رفاهی و رفاه بیشتر است، به خصوص اگر شهر بزرگی مانند استانبول باشد که همیشه در خط مقدم بوده است. استانبول یکی از آن کلان شهرهایی است که تمام امکانات رفاهی را دارد و روز به روز در حال پیشرفت است. استانبول به عنوان پنجمین کلان شهر اروپا برای دستیابی به اولین سطح رفاه و آسایش شهروندان خود تلاش می کند و زندگی در این کلان شهر باید هیجان انگیز باشد. استانبول در سال 2021 به عنوان بزرگترین کلان شهر اروپا انتخاب شد. در ابتدای سال 2010 شهر استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد و این نشان دهنده تاریخ غنی این شهر است. تصور کنید هر روز شاهد یکی از نوآوری ها و خدمات جدید به شهروندان باشید. این سطح از راحتی و آرامش یکی از بزرگترین جاذبه های استانبول برای مهاجران است.

چند قومیتی استانبول

یکی از دغدغه های ماهاراتا احساس بیگانگی یا ترس از بیگانه ستیزی در روحیه مردم مقصد است. اما این نگرانی برای استانبول نیست این به این دلیل است که بخش اروپایی استانبول تعداد ساکنان خارجی بیشتری نسبت به ساکنان محلی دارد با قدم زدن در خیابان های استانبول احساس خواهید کرد که فضای بین المللی را تجربه می کنید و افرادی از کشورها و قومیت های مختلف برای کار، زندگی یا سرگرمی دائما در این شهر حضور دارند. افراد با توجه به هدف زندگی در این شهر و شرایط زندگی در استانبول می توانند مناطق آسیایی یا اروپایی را انتخاب کنند

زبان مردم استانبول ترکی است اما به خوبی می توانند انگلیسی صحبت کنند. همچنین برای ایرانیانی که با زبان آذری آشنا هستند؛ ترکی استانبولی برای درک و صحبت کردن راحت تر است. علاوه بر این، مهاجران در کلاس ها شرکت می کنند. با کمی تمرین و حضور در اطراف می توانید به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنید.

نکته جالب توجه این است که از آنجایی که ایران و ترکیه با یکدیگر همسایه هستند، بسیاری از ترک‌ها به‌ویژه صاحبان مشاغل و مغازه‌ها فارسی می‌دانند و باید گفت که دغدغه‌های زبانی کمترین چیزی است که می‌تواند ذهن شما را نگران کند.

ثروت و قدرت بزرگ استانبول

یکی از دلایل کارشناسی ارشد این است که فرصت رشد و پیشرفت در تجارت و کار و کسب درآمد بیشتر را داشته باشید. برای افرادی که به دنبال پیشرفت تجاری و مالی هستند، استانبول باید به عنوان سکوی پرتاب و آغاز یک گام به جلو در نظر گرفته شود. فرصت های شغلی زیادی در این شهر وجود دارد. شرکت های زیادی در این شهر وجود دارند که همیشه به نیروی کار نیاز خواهند داشت. این فرصت خوبی برای مردم ایران خواهد بود تا آینده خود را با کاریابی در این شهر تضمین کنند.

استانبول یک کلان شهر بین المللی است. همه ساله شرکت ها و صنایع مختلفی از سراسر دنیا در این شهر مستقر می شوند و اقتصاد آن را نسبت به سال قبل پویاتر و شکوفاتر می کنند. شاید یکی از مهمترین مزیت های اقامت در استانبول برای ایرانیان همین موضوع باشد. علاوه بر موضوع زندگی، این اقتصاد پویا و گردش بالای ثروت و البته تجارت آزاد، افراد زیادی را فقط برای سرمایه گذاری در ترکیه به این شهر می کشاند.

اگر کسب و کاری دارید، می توانید کسب و کار خود را در حین جابجایی توسعه دهید.

ترکیه اقتصاد قوی دارد و فرصت های شغلی زیادی برای مهاجران به ویژه در شهرهای بزرگ مانند استانبول وجود دارد. بنابراین، اگر در یک زمینه جدید و پرکاربرد، مانند فناوری اطلاعات یا الکترونیک، مهارت خاصی داشته باشید، احتمالاً شغل مورد نظر را پیدا خواهید کرد، کار با مدیریت مدرن و حتی در شرکت های بزرگ نیز سودمندتر خواهد بود فرصت های کار در در شرکت های بین المللی

آب و هوا و طبیعت استانبول

اگر چه استانبول یک کلان شهر پیشرفته است، اما باید گفت که به لطف موقعیت جغرافیایی ایده آل، طبیعت و آب و هوای بسیار خوبی دارد. استانبول در ساحل دریای مرمره واقع شده است و تنگه زیبای بسفر از مرکز شهر می گذرد و دریای مرمره را به دریای سیاه متصل می کند. قسمت غربی شهر در قاره اروپا و قسمت شرقی آن در قاره آسیا واقع شده است. به طور کلی آب و هوای استانبول معتدل و مرطوب است. برای درک بهتر، باید گفت که آب و هوای استانبول مشابه شهرهای شمالی و ساحلی ایران است: در بهار و تابستان گرم و مرطوب و در پاییز و زمستان سرد، بارانی و برفی است. بر اساس گزارش های سالانه میزان بارندگی و رطوبت در این شهر بسیار زیاد است. البته با توجه به اینکه شهر استانبول از نظر وسعت بسیار زیاد است، گاهی اوقات شاهد آب و هوای بد در مناطق مختلف شهر هستیم و به عنوان مثال در برخی از مناطق شهر تحت تاثیر دریای مدیترانه شاهد خشکی خواهیم بود. باران تابستانی و زمستانی و در شمال شهر، نزدیک دریای سیاه، تقریبا همیشه باران می بارد.

این آب و هوای زیبا در کنار جاذبه های طبیعی مانند سواحل متنوع و زیبا، رودخانه های متعدد، تپه ها و کوه های پوشیده از جنگل، استانبول را به یکی از زیباترین مکان های دیدنی به ویژه برای طبیعت گردان تبدیل کرده است.

مکان های تفریحی مختلف در استانبول

یکی از اصلی ترین ویژگی های استانبول توریستی بودن آن است. باید بگوییم که استانبول جذاب ترین شهر برای گردشگران ترکیه است و شهری که بخواهد در آن سطح از جاذبه گردشگری باشد باید فعالیت های تفریحی متنوع، فراوان و مدرن را حفظ کند. در حالی که گردشگران از سراسر جهان به استانبول می آیند، این شهر دارای سرگرمی ها و سرگرمی های زیادی است، بنابراین برای کشف بهترین های استانبول زمان زیادی صرف می شود. استانبول زیرساخت های لازم برای جذب گردشگر را در تمام طول سال دارد. در این شهر انواع رستوران ها، سینماها، موزه ها، کنسرت ها، شهربازی ها و هر آنچه مردم و سلایق مختلف نیاز دارند وجود دارد.

پس با سفر به استانبول مطمئن باشید که هرگز در این شهر خسته نخواهید شد زیرا همیشه چیزهایی برای کشف و لذت بردن وجود دارد. به خصوص اگر بچه دارید، استانبول با پارک ها و شهربازی های مختلف بهشت ​​رویایی آنها خواهد بود.

آزادی شخصی و عمومی در استانبول

دلیل اصلی مهاجرت مردم به ویژه به کشورهای کمتر توسعه یافته، کسب آزادی فردی و اخلاقی است. باید گفت در مقایسه با ایران، ترکیه به ویژه استانبول از حقوق فردی و اجتماعی بیشتری برخوردار است و هر فردی حق دارد هر طور که می خواهد زندگی کند (به شرطی که به دیگران آسیبی نرساند و قانون را زیر پا بگذارد). به عنوان مثال حق انتخاب لباس زنان یکی از این حقوق است که انگیزه ای قوی برای استانبول محسوب می شود. به طور کلی محیط اجتماعی و فرهنگی استانبول خوب و امن است و برخلاف سایر کشورها در بسیاری از مکان ها به خصوص در مکان های تفریحی حقوق مردم رعایت می شود. از آنجایی که استانبول یک مقصد توریستی است، قوانین این شهر بر اساس علایق و فرهنگ های مختلف تنظیم شده است تا حقوق مردم شهر تضییع نشود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۵/۰۶
مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی