نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

در این سایت از برخی از خبرهای مهم در زمینه های گوناگون آگاه خواهید شد.

آخرین نظرات

ترشی گل کلم مخلوط

دوشنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱ ب.ظ


مواد اولیه ترشی گل کلم

1 عدد گل کلم متوسط

هویج 1/2 کیلوگرم

2 ساقه متوسط ​​کرفس

خیار 1/2 کیلوگرم

Z 1 کیلوگرم

سیب آچاریا 1/2 کیلوگرم (بدون نیاز به پوست گرفتن)

پیاز بنفش 100 گرم

سیر 2 گیاه بزرگ

فلفل سبز یا قرمز 6 عدد

سبزیجات برشته (ترخون، نعناع، ​​ادویه، گشنیز، جعفری، پونه کوهی) 1.2 کیلوگرم

نمک و زردچوبه به میزان لازم

تولسی یکی از غذاهای لذیذی است که در کنار بسیاری از غذاهای سنتی مخصوصاً در فصل زمستان در سفره ایرانیان به چشم می خورد و در انواع مختلفی عرضه می شود. یکی از محبوب ترین انواع ترشی، ترشی مخلوط است. به این ترشی گل کلم مخلوط نیز می گویند و شباهت زیادی به ترشی هفت بیجل دارد.

می توان مواد مختلفی را به خیار اضافه کرد و به ذائقه خانواده گل کلم ترشی تهیه کرد. اگر میوه ها و سبزیجات خاصی را دوست ندارید، می توانید آنها را از دستور غذا حذف کنید. اما آنچه در ادامه می خوانیم احتمالاً رایج ترین نوع آن است که ذائقه بسیاری از افراد را دارد. در زیر مرحله به مرحله طرز تهیه مخلوط ترشی پیشنهادی ایران کوک را مشاهده می کنید. به جزئیات سفارش توجه کنید و یادداشت های انتهای مقاله را با دقت مطالعه کنید. بنابراین می توانید مطمئن باشید که هیچ مشکلی نخواهید داشت.

طرز تهیه مخلوط گل کلم ترشی

گام اول:

همه مواد را خوب بشویید و خشک کنید. اندازه گل کلم خرد شده به ذائقه شما بستگی دارد. سیر و فلفل سبز را از وسط نصف کنید. اگر از پیاز خشک استفاده می کنید بهتر است آن ها را یک ساعت در آب خیس کنید و بعد از خشک شدن آن ها را با سایر مواد مخلوط کنید.

بخش دوم:

بادمجان ورقه شده را در یک قابلمه خوب بریزید و سرکه را روی آن بریزید و روی آن را بپوشانید. قابلمه را روی آتش بگذارید، سرکه دیگر جوش نمی آید، 3-4 دقیقه طول می کشد، بادمجان ها می سوزند. بادمجان ها را نباید برای ترشی پخته یا نرم کرد. او فقط به یک آغوش نیاز دارد. بعد از این مدت ظرف را باید از روی حرارت برداشته و خنک کرد.

سطح سوم:

تمام مواد خرد شده به جز سیر و فلفل سبز را به همراه ترشی و ادویه ها در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.

مرحله چهارم:

مواد مخلوط ترشی را در ظرف هایی که قصد نگهداری ترشی ها را دارید بریزید. به این ترتیب مقداری از مواد مخلوط گل کلم ترشی را در قابلمه بریزید و مقداری سیر و فلفل اضافه کنید و دوباره مواد مخلوط شده را اضافه کنید. به همین ترتیب ادامه دهید تا ظرف پر شود – بهتر است مواد را با دست خوب فشار دهید تا بیشتر مواد وارد ظرف شوند.

مرحله پنجم:

سرکه یا سرکه مخلوط شده با آب جوشیده سرد شده را روی ماده بریزید تا سطح ماده را به خوبی بپوشاند. نسبت آب به سرکه برای گل کلم ترشی به ذائقه شما و میزان دوست داشتن طعم ترشی سرکه بستگی دارد.

مرحله ششم.

در نهایت گل کلم را در ظرف ترشی ببندید تا هوا خارج نشود. برای اطمینان می توانید قبل از قرار دادن درب در قسمت باز، شیشه را با فویل بپوشانید، سپس درب آن را عوض کرده و محکم ببندید. مخلوط ترشی بعد از یک یا دو هفته آماده مصرف است.

نکات مهم برای تهیه ترشی گل کلم مخلوط

1- ظرف انتخابی جهت نگهداری انواع ترشیجات. ترشیجات مخلوط مخصوصاً باید از جنس شیشه باشد. همچنین به حفظ طعم سبزیجات ترشی کمک می کند.

2- یکی از مهم ترین نکات برای تهیه ترشی کلم مخلوط این است که علاوه بر تمیزی و خشکی ظرف نگهداری ترشی، تمام مواد باید خشک باشند، بنابراین پس از شستن، مواد کلم ترشی را روی ظرف تمیز بریزید. . پارچه برای جذب آب این کار از کپک زدن ترشی های شما جلوگیری می کند.

3- میزان جوش ها تاثیر زیادی روی رنگ جوش دارد، اگر می خواهید رنگ جوش شما بیشتر زرد یا سفید شود مقدار آن را کم یا زیاد کنید.

4- سرکه صنعتی تندتر از سرکه خانگی است، پس مخلوط سرکه را با کمی آب جوشیده و سرد مخلوط کنید تا طعم ترش آن متعادل شود.

5- در برخی از دستور پخت ها علاوه بر مواد ذکر شده در این دستور، می توانید موادی مانند خیار، سیب، پیاز، فلفل، لوبیا سبز، لوبیا سبز، گوجه فرنگی نارس و ... را نیز ببینید که بستگی به ذائقه دارد. فردی یا خانوادگی. حتی ادویه ها و گیاهان مورد استفاده در ترشی گل کلم نیز می تواند متفاوت باشد.

ادویه جات: از زردچوبه و نمک گرفته تا کاری، زیره، آویشن، ترشی های آماده و ... می توانید استفاده کنید. اصالت پودر زردچوبه و سایر ادویه ها را با خرید از فروشگاه های معتبر بررسی کنید.

6- در مورد سبزیجات، بعضی اوقات در تهیه مخلوط گل کلم از زعفران خام یا پودر آن و دانه بادام هندی استفاده می کنند.

7- فصل تابستان یک هفته و فصل زمستان یک ماه طول می کشد تا گل رز بو داده به خوبی شکوفا شود.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۵/۰۱
مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی