نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

نت خبر

گزیده ای از اخبار مهم اینترنتی

در این سایت از برخی از خبرهای مهم در زمینه های گوناگون آگاه خواهید شد.

آخرین نظرات

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۳ ثبت شده است


در ساده ترین حالت، یک شبکه کامپیوتری عبارت است از یک روتر، یک سوئیچ مدیریت نشده، یک چاپگر شبکه، کامپیوترهای متصل به سوئیچ و یک تلفن IP که بر اساس مفهوم LAN اطلاعات را با یکدیگر و خارج از شبکه مبادله می کنند. .

در نمونه های بزرگ و پیچیده؛ سایت یا سرور میزبان سرورهای رک با زیرشبکه های مختلف است که بخش های مختلف سازمان را به هم متصل می کند و تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات مسئولیت مدیریت این شبکه ها را بر عهده دارند.

در ساده ترین شکل، یک شبکه کامپیوتری نیاز به پشتیبانی دارد تا عملکرد آن در طول زمان کند نشود و شبکه به دلیل اتفاقات غیرمنتظره از کار نیفتد. این پشتیبانی می تواند به صورت داخلی توسط یک متخصص پشتیبانی شبکه انجام شود یا با یک شرکت شخص ثالث قرارداد بسته شود. با توجه به اهمیت مفهوم نصب و نگهداری تجهیزات و سخت افزارهای شبکه در دنیای امروز، تصمیم گرفتیم در این مقاله به این موضوع بپردازیم که پشتیبانی شبکه کامپیوتری چیست و چقدر اهمیت دارد. با دایان نت همراه باشید.

پشتیبانی شبکه چیست؟

پشتیبانی شبکه به مجموعه ای از خدماتی اطلاق می شود که برای حفظ و رفع مشکلات در یک شبکه و تجهیزات شبکه انجام می شود. این مجموعه خدمات می تواند به دو صورت باشد: سخت افزار و نرم افزار:

سخت افزار شامل بررسی وضعیت عملکرد تجهیزات شبکه، بررسی سخت افزار تجهیزات، بررسی کابل ها، سیستم های خنک کننده و غیره است. برای دریافت خدمات پشتیبانی شبکه کلیک کنید.

نرم افزار شامل راه اندازی خدمات جدید، به روز رسانی نرم افزار دستگاه و نصب یا جایگزینی نرم افزارهای قدیمی با نسخه های جدید است.

افرادی که این مسئولیت به آنها محول می شود معمولاً کارشناسان پشتیبانی شبکه یا تیم پشتیبانی شبکه نامیده می شوند.

اهمیت حمایت از شبکه ها

پس از گذشت مدتی از نصب و راه اندازی شبکه، دستگاه به دلایل مختلف با مشکل مواجه می شود و عملکرد شبکه کند می شود و یا سیستم با سرعت قبلی اطلاعات را ارسال و دریافت نمی کند. برای رفع آسیب پذیری های شناسایی شده در این بخش، نرم افزار باید به صورت دوره ای به روز شود.

کاری که تیم پشتیبانی شبکه انجام می دهد، امضای قراردادهای منظم با سازمان ها برای اطمینان از کارایی شبکه است. در قراردادی که شرکت‌ها دارند (و ما با برخی از شرایط آشنا هستیم)، ارائه‌دهنده خدمات تضمین می‌کند که مشکلاتی که باعث اختلال در عملکرد یا اختلال در شبکه می‌شود را شناسایی کرده و همه چیز را در اسرع وقت برطرف کند.

مشکلات رایج شبکه کامپیوتری

هر مشکلی که برای کاربران خانگی و سیستم های شخصی اتفاق می افتد در شبکه های مقیاس بزرگتر اتفاق می افتد. این مشکل می تواند باعث اختلال در عملکرد روتر یا عدم برقراری ارتباط با اینترنت شود. در مقیاس شبکه، مشکلات بزرگ‌تر و جدی‌تر می‌شوند و موارد زیر مهم‌ترین آنها هستند:

مشکلات نرم افزاری: علت شماره یک خرابی یا از دست دادن عملکرد شبکه، مشکلات نرم افزاری است. مشکلات نرم افزاری به دلایل مختلفی رخ می دهد. به عنوان مثال، یک کارمند کنجکاو یا ناآگاه ممکن است ندانسته تنظیمات TCP/IP را تغییر دهد، آدرس های ثابت را جعل کند یا گزینه DHCP را در رایانه خود غیرفعال کند. علاوه بر این، نرم افزار مشتری که برای دورکاری یا دورکاری استفاده می شود، گاهی اوقات کار نمی کند یا تنظیمات خود را تغییر می دهد.

مشکلات سخت افزاری: دومین مشکل رایج شبکه کامپیوتری، مشکل سخت افزاری است. با گذشت زمان سرورها، روترها، سوئیچ ها و غیره فرسوده می شوند و قطعات سخت افزاری آسیب می بینند. به عنوان مثال، منبع تغذیه اولین قطعه سخت افزاری است که در سرور خراب می شود. وظیفه تیم پشتیبانی شبکه شناسایی مشکل و رفع آن در صورت لزوم است، اما اگر مشکل شدید باشد، می توانند سخت افزار معیوب را به بخش خدمات شرکت تحویل داده و آن را تا رفع مشکل تعویض کنند برای تعمیر سخت افزار خود روی لینک کلیک کنید. سرور اچ پی.

مسائل زیرساختی: مشکلات زیرساخت کمتر از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری است و شامل بسیاری از تجهیزات زیرساخت مانند کابل کشی شبکه، ستون فقرات، کیستون، سوکت، پچ پنل و غیره می شود. تیم پشتیبانی شبکه برای تشخیص چنین مشکلاتی به خصوص مشکلات مربوط به کابل ها از ابزارهای خاصی به نام بررسی کننده سلامت دستگاه شبکه استفاده می کند.

متخصص پشتیبانی شبکه کامپیوتری کیست؟

در تعریف قانونی، یک حرفه ای پشتیبانی شبکه شخصی است که مسئولیت پشتیبانی از خدمات زیرساختی از جمله کانال های ارتباطی، تلفن های IP، سرورهای ایمیل، سخت افزار شبکه و مناطق جغرافیایی را بر عهده دارد. در واقع گزینه آخر مربوط به شرکت هایی است که بودجه کافی برای استخدام مدیر سایت ندارند و ترجیح می دهند از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنند.

به طور معمول، یک دستیار شبکه حداقل دارای مدرک لیسانس در یک زمینه مرتبط، مانند علوم کامپیوتر یا فناوری اطلاعات است. علاوه بر این او قبل از این سمت در چند شرکت به عنوان راننده تاکسی کار می کرد. عموماً شرکت ها در آگهی های استخدامی بر تجربه کاری مفید تاکید دارند و مدرک دانشگاهی برای برخی ملاک انتخاب نیست، اما تجربه و مهارت های فنی برای شرکت ها مهم است.

به منظور کار به عنوان متخصص شبکه در یک سازمان، توصیه می شود به اخذ مدرک فناوری اطلاعات فکر کنید. به طور کلی، نمرات A+، Network+ و Security+ شانس جویندگان کار را برای رسیدن به این موقعیت افزایش می دهد. برخی از افراد برای یادگیری مفاهیم پیشرفته تر در دنیای شبکه، گواهینامه تخصصی MCSA، MCSE یا CCNA دریافت می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۰۳ ، ۰۸:۴۱
مدیر سایت